مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، طرح شیوع شناسی اعتیاد را تنظیم کرده اند که به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

تنظیم طرح شیوع شناسی اعتیاد/ خانواده تاثیر گذار ترین عامل پیشگیری از اعتیادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد سنجری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در همایش "بررسی آسیب‌های اجتماعی شایع در خراسان رضوی" گفت: یکی از رسالت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار به عنوان سرمایه اصلی هر کار اقتصادی است.

 وی ادامه داد: با توجه به تقسیم کار ملی که به منظور اجرای برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین شده است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، طرح شیوع شناسی اعتیاد را تنظیم کرده اند که به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با توجه به پیچیدگی و تنوع کمی و کیفی مواد مخدر، ارتقای سطح دانش و آگاهی کارگران و خانواده‌های آنها اهمیت بسیار دارد و در این راستا برگزاری دوره‌های پیشگیری نه تنها در حوزه مواد مخدر بلکه در حوزه آسیب‌های فضای مجازی و همچنین آموزش‌های ارتقای مهارت‌های سبک زندگی، به صورت مستمر برگزار می‌شود.

سنجری افزود: با همکاری جمعیت احیای انسانی وکنگره ۶۰، تاکنون همایش‌هایی در این زمینه برگزار شده است.

وی ادامه داد: براساس یک پژوهش در سال ۱۳۹۳ از مجموع ۸۰۰ نفر در ۵۰ کارگاه تولیدی خراسان رضوی ، ۲۶ درصد به مواد مخدر گرایش داشتند که هم اکنون برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در واحدهای تولیدی اجرا می‌شود.

 

پیشگیری از اعتیاد از مهم‌ ترین راه‌ های مبارزه با مواد مخدر است

 

محمد حسن جهان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی هم در این همایش گفت: پیشگیری از اعتیاد از مهم‌ ترین راه‌ های مبارزه با مواد مخدر است و خانواده‌ ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

 وی ادامه داد: تأثیر گذار ترین عامل پیشگیری در خانواده وجود پیوندهای عاطفی قوی بین والدین و فرزندان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: بزرگترین آسیب اجتماعی در جامعه امروز مواد مخدر است و دشمن هم در پی ضربه مهلک به جوانان از راه مواد مخدر است از این رو رهبر معظم انقلاب همواره بر پیشگیری از اعتیاد تاکید داشته اند.

جهان افزود: آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید به خانواده‌ها ارائه شود و خانواده‌ها باید همنشینی خوب برای فرزندان خود باشند، جوانان را درک کنند و ارتباط صمیمی با آنها برقرار نمایند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بسیاری از آموزش‌های پایه در خانواده به افراد داده می‌شود گفت: بهترین تربیت و آموزش‌ها باید از خانواده آغاز شود تا در ادامه راه، مدرسه و دانشگاه کامل کننده زنجیره تربیت باشد.

جهان در پایان افزود: خانواده‌ها باید آگاه و هوشیار بوده و مسئولان هم به عنوان کامل کنندگان حلقه آموزش و تربیت به فکر جوانان باشند.
 
انتهای پیام //ف . ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.