رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: مهاجران افغانستانی از نظر اشتغال، بهداشت و آموزش امکانات مناسبی در ایران و خراسان رضوی دارند.

خراسان رضوی میزبان حدود ۳۰۰ هزار نفر از مهاجران افغانستانی و عراقی / مهاجرت مهم ترین دلیل برای کاهش جنگ و ناامنیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ارباب خالص مشاور وزیر امور خارجه و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در دیدار با رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ایران با اشاره به فرهنگ مهمان نوازی ایرانیان گفت: مهاجران افغانستانی از نظر اشتغال ، بهداشت و آموزش امکانات مناسبی در ایران و خراسان رضوی دارند.

وی ادامه داد: حمایت بیشتر جامعه بین المللی به ویژه سازمان ملل از کشور‌های میزبان مهاجران و تلاش آنان برای کاهش جنگ و ناامنی به عنوان مهمترین دلیل مهاجرت را خواستار هستم.
 
 

جابجایی و مهاجرت به یک مشکل بین‌المللی تبدیل شده است

 
 
ایوو فریزن رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ایران هم در این دیدار گفت: جابجایی و مهاجرت که اکنون آمار آن از ۷۰ میلیون نفر در دنیا گذشته به یک مشکل بین‌المللی تبدیل شده است.

وی با اشاره به خدمت رسانی به مهاجران در ایران ادامه داد: برای حمایت از ایران به عنوان کشور میزبان مهاجران باید گام‌های عملی تری برداشته شود.

فریزن ایران را از نظر پذیرش مهاجران ششمین کشور مهاجر پذیر دنیا دانست و افزود: با این که تحریم‌ها مشکلاتی را هم برای مردم ایران و هم مهاجران ایجاد کرده است، اما تلاش جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مهاجران افغانستانی ستودنی است.

۸۰ درصد پناهندگان در کشور‌های همسایه زندگی می‌کنند و خراسان رضوی میزبان حدود ۳۰۰ هزار نفر از مهاجران افغانستانی و عراقی است.
 
انتهای پیام //ف . ک

 

امکانات مناسب ایران برای مهاجران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.