کارگاه دختران دستان پرتوان، به جنبش «نه به پلاستیک» پیوستند.

راغبی مدیر موسسه ی دستان پرتوان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: کارگاه دستان پرتوان با تولید ساک های خرید صد درصد پنبه ای وسازگار با محیط زیست به جنبش «نه به پلاستیک »پیوستند.

وی افزود: کارگاه حمایتی تولیدی دستان پرتوان در دی ماه 85 توسط گروهی ازدختران معلول ذهنی و جسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

راغبی با اشاره به توانایی بالای دختران این کارگاه بیان کرد:در ابتدا این مجموعه با هدف گذران زندگی روزمره ی دختران کم توان ذهنی تاسیس شد ،اما اکنون این مجموعه به حدی از کیفیت و تولید رسیده که سفارشات بسیاری از شرکت ها و سمینارهای بزرگ داخلی را پوشش می دهد.

مدیر موسسه دستان پرتوان اعلام کرد : در حال حاضر تعداد 65 نفر در مجموعه، مشغول به کار هستند و نیروهای کارگاه ،توانایی تولید 1هزار ساک خرید پارچه ای در روز را دارند.

وی در ادامه افزود:تولیدات  موسسه ی دستان پرتوان صد درصد پنبه ای ،سبک ،ارزان قیمت ،قابل شستشو درماشین لباسشویی و قابل استفاده به مدت طولانی می باشند.

راغبی عنوان کرد : دختران این موسسه امید دارند روزی برسدکه هرایرانی هنگام خرید به جای استفاده از پلاستیک، یک ساک خرید پارچه ای به همراه داشته باشند تا قدم با ارزشی در داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی برداریم.

مدیر موسسه دستان پرتوان درپایان با اشاره به وجود یک مرکز دیگر در خوسف بیان کرد :  در این مرکز به صورت رایگان  آموزش هنرهای دستی و پارچه بافی به  زنان خانه دارصورت می گیرد تا پس از آن زنان علاقه مند با تولیدات خانگی به اقتصاد خانواده کمک کنند.

انتهای پیام / ط ا

آموزش رایگان پارچه بافی در کارگاه دستان پرتوان  

برچسب ها: بهزیستی ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.