معاون فرماندار تربت جام گفت: لازم است با تمام توان در حوزه نشاط اجتماعی فعالیت کرده و شاخص‌های این حوزه را ارتقا دهیم.

شاخص‌های نشاط اجتماعی باید ارتقا یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن کاظمی معاون فرماندار تربت جام در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی تربت جام گفت: در حوزه‌ی اجتماعی آسیب‌هایی داریم که می‌بایست به دقت آن‌ها را رصد کرده و سپس برای رفع آن‌ها برنامه‌هایی کارشناسی شده اجرا کنیم. آمار آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را باید کاهش دهیم.
 
وی تصریح کرد:  از مهم‌ترین اولویت‌های ما مسائل فرهنگی است چرا که اگر توانستیم در حوزه فرهنگ موفق عمل کنیم و شاخص‌های این حوزه را ارتقا دهیم، حوزه‌های دیگر هم بهبود می‌یابند. فرهنگ بر تمامی بخش‌های یک جامعه اثرگذار است.

معاون فرماندار تربت جام گفت: سه عنصر اصلی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاثیرگذارند که عبارتند از: نوع رفتار انسان با انسان، رفتار انسان در برخورد با قوانین و رفتار انسان با طبیعت. می‌بایست در هر سه حوزه برنامه‌های مدون و مشخصی را داشته باشیم.
 
کاظمی افزود: در قسمت آسیب‌های اجتماعی به نیاز‌های جوانان، بانوان و اقشار آسیب پذیر باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم و راهکار‌های لازم برای ارتقا شاخص‌ها در این قسمت‌ها را تعیین کنیم.
 
وی تصریح کرد: در هر یک از جلسات کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان، می‌بایست یک حوزه و یک آسیب را مشخص کرده و برای رفع و حل مشکلاتش هم اندیشی کنیم و آسیب‌ها را بصورت جزئی و ریز مورد بررسی و کنکاش قرار داد. ارائه موضوعات کلی و علمی، لازم است، اما برای رفع مشکلات شهرستان کافی نیست و ما با استفاده از راهکار‌های علمی و بومی سازی راهکار‌های دیگر کشور‌ها میتوانیم برای حل مشکلات خودمان برنامه ریزی کنیم.
 
معاون فرماندار تربت جام گفت: مصوبات هر جلسه، پس از پایان جلسه، توسط دبیر کارگروه باید پیگیری شود و تا برگزاری جلسه بعدی فراموش نشود. همچنین لازم است مصوبات خروجی مشخص و ملموس در جامعه داشته باشد.
 
انتهای پیام//س.ج
 

بررسی حوزه های آسیب اجتماعی در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی تربت جام

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.