رئیس دارالقران کشور گفت: سال گذشته برای امر قرانی ۸ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

اعتبار ۸ میلیاردی برای ترویج قرآن کریم به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، مهدی قره شیخلو قاری ممتاز بین المللی و رئیس دارالقران کشور در جمع جامعه قرآنی همدان  گفت:از ۸ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته داده شد،گفت: ۳میلیارد و  ۲۰۰میلیون تومان به استان‌ها، ۳میلیارد تومان به موسسات قرآنی و بخشی هم برای تامین هزینه های جاری  دارالقرآن هزینه شده است .

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت آموزش های اصولی به قرآن آموزان گفت : قرآن باید در ۳مرحله آموزش داده شود، انس با ظاهر قرآن، تلاوت قران و فهم ما از قرآن سه مرحله مهم و کلیدی در آموزش و حفظ قرآن کریم است.

رئیس دارالقران کشوراعتبار تخصیص یافته  به  استان همدان در سال جاری برای آموزش های قرآنی را  ۱۰۸میلیون تومان اعلام کرد .

حجت السلام محمد هادی نظیری مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت:  یکی از زیربنایی ترین و اساسی‌ترین فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ارتقاء فعالیت های مربوط به  قرآن کریم است.

وی با تاکید بر توسعه قرآن کریم در  تمامی بخش‌ها جامعه، شهر‌ها و روستا‌هاگفت: با نور هدایت قرآن  زندگی‌های ما اصلاح می‌شود تمام اتفاقاتی که در عالم اتفاق می‌افتد از تدابیر خداوند است .

محمد رضا پیام نماینده اساتید و معلمان استان همدان هم در این جلسه گفت: در آموزش قرآن کریم تعلیم و تزکیه باید همراه هم صورت گیرد .

وی با اشاره به شیوه آموزش قرآن کریم گفت: آموزش قران در مدارس در حد قرائت یا حفظ محدود شده است در حالی که باید علاوه بر این  به مفاهیم و تفسیرقرآن کریم هم  توجه شود.

در این مراسم همچنین مرکز آموزش ها و پژوهش های تخصصی قرآن و عترت به بهره برداری رسید .

این مرکز در مجموع با ۸۶۰متر مربع زیربنا در سه طبقه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی ساخته شده است .

انتهای پیام/د.ا

برای آموزش های قرآنی در استان همدان امسال  ۱۰۸میلیون تومان اختصاص یافت 

برچسب ها: قرآن کریم ، اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار