اخبارحوادث امروز سیزدهم تیرماه ۹۸؛

انبار ظروف آشپزخانه قاچاق در "برخوار/ هوشیاری طلافروش، سارقان طلاجات را لو داد

مهم‌ترین حوادث امروز سیزدهم تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز سیزدهم تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

 

انبار ظروف آشپزخانه قاچاق در "برخوار

سرهنگ" غلامرضا براتی"فرمانده انتظامی شهرستان برخوار اظهار داشت: در راستای تحقق شعار " رونق تولید" و در اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار از نگهداری محموله بزرگ ظروف آشپزخانه خارجی در یکی از انبار‌های حاشیه شهر مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و اخذ مجوز از مقام قضائی از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه ۷۹۴ کارتن حاوی ظروف آشپزخانه و ظروف چینی و تعدادی لوازم خانگی برقی خارجی کشف شد که همگی فاقد مدارک مثبته گمرکی و به صورت قاچاق وارد شده بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار، با بیان اینکه ارزش ریالی این محموله برابر اعلام کارشناسان ۸ میلیارد ریال برآورد شده، افزود: با توجه به حجم بالای اموال مکشوفه، انبار مذکور با حکم مقام قضائی پلمب و مالک انبار نیز دستگیر و جهت اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
 

هوشیاری طلافروش، سارقان طلاجات را لو داد

 

سرهنگ "علی صادقی" فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون گفت: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور مشکوک دو نفر در جلوی طلا فروشی، سریعاً یکی از واحد‌های گشت انتظامی به محل اعزام و افراد مذکور را در حین فروش مقدار قابل توجهی طلاجات بدون فاکتور بازداشت کرد.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی توسط ماموران مشخص شد طلاجات مذکور در روز‌های گذشته توسط این ۲ نفر به سرقت رفته و سارقان قصد به فروش رساندن این طلاجات به فرود طلافروش را داشتند که با هوشیاری و اقدام به موقع این شهروند و حضور سریع ماموران پلیس در عملی کردن نقشه خود ناکام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در پایان از دستگیری و تحویل متهمان به مرجع قضائی خبر داد و گفت: اموال کشف شده پس از هماهنگی لازم به مال باخته تحویل داده شد.

کشف ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در "شهرضا

سرهنگ" غلامحسین صفری"رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا با اشرافیت اطلاعاتی خود از انتقال یک محموله مواد مخدر به وسیله یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران بلافاصله پس از کسب اطلاعات لازم محور مواصلاتی شهرستان را زیر نظر گرفته و سرانجام موفق شدند خودروی سواری پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر به همراه یک دستگاه خودروی سواری پیکان که به عنوان راه پاک کن عمل می‌کرد را شناسایی و متوقف کنند.

سرهنگ صفری خاطر نشان کرد: در این عملیات ماموران موفق در بازرسی از خودروی سواری پژو ۴۰۵ مقدار ۹۲ کیلو و ۳۸۰ گرم تریاک، ۵ کیلو و ۳۷۰ گرم هروئین و ۲ کیلو و ۲۵۰ گرم شیشه را کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از دستگیری ۲ نفر در این عملیات خبر داد و گفت: متهمان که اهل و ساکن استان‌های جنوبی کشور هستند پس از تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
 

آتش‌سوزی در مراتع دالانکوه

منصور شیشه فروش مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع حریق در مراتع دالانکوه اظهار کرد: این حریق ظهر امروز در یک هکتار از مراتع زیست محیطی منطقه دالانکوه شهرستان تیران و کرون گزارش شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست و نیرو‌های امدادی و محلی این حریق اطفا شده است، افزود: خشکی پوشش‌های گیاهی مرتعی، گرمای هوا، وزش باد‌های گرم و بی احتیاطی افراد در عرصه‌های طبیعی از علل وقوع این حادثه بوده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به لزوم توجه شهروندان نسبت به ممنوعیت شنا در رودخانه زاینده رود طی سه روز آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش خروجی آب از سد زاینده رود از شب گذشته و رها سازی آب ضروری است که شهروندان از شنا در رودخانه و کانال‌های منشعب پرهیز کنند.
 

انبه‌های قاچاق به پایتخت نرسیدند

سرهنگ "ایرج کاکاوند بیان داشت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت نائین در راستای اجرای طرح سراسری مقابله با قاچاق کالا‌های اساسی، کشاورزی ودام، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا مشکوک وآن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی بام مقام قضائی از داخل آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۱۳۹ کارتن انبه خارجی که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و به صورت قاچاق حمل می‌شدند را کشف شد.

وی با بیان این که محموله کشف شده از استان‌های جنوبی به مقصد پایتخت بارگیری شده بود، گفت: کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ کاکاوند اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی داده شد.
 
 

کشف ۳۸ تن کود شیمیایی تقلبی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اصفهان

به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج)، بیش از ۳۸ تن کود شیمیایی تقلبی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط سربازان گمنام امام زمان سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) کشف و ضبط شد.

رحمانی کارشناس مرکز تحقیقات سازمان جهاد و کشاورزی در این باره اظهار داشت: کارگاه نظارت و کنترل کیفی کود در اصفهان فعال شده و به صورت هفتگی بر تولید، توزیع و فروش کود نظارت دارد.

وی تصریح کرد: این محموله بیش از ۳۸ تن از ۳ نوع کود کامل ماکروگرانوله، فسفات آمونیوم و سوپرفسفات است که فاقد کد ثبتی موسسه تحقیقات خاک و آب است و توزیع و فروش آن ممنوع است و به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.

کارشناس مرکز تحقیقات سازمان جهاد و کشاورزی خاطرنشان کرد: کشاورزان و بهره‌برداران باید در خرید محموله‌های کودی به این نکته توجه داشته باشند که کد ۵ رقمی ثبتی بر روی کیسه‌ها درج شده باشد، ضمن این‌که با ارسال این کد ۶ قمی به سامانه ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ ارسال کرده و تأییدیه آن محصول به اطلاع خریدار خواهد رسید.

وی ادامه داد: خرید کود بدون کد ثبتی به عنوان یک کود غیرقانونی و یا قاچاق محسوب شده و در آن تخلف و یا تقلب انجام گرفته است، کودی که دارای مجوز قانونی باشد تمام مواد به کار رفته در آن تائید شده است، اما در غیر صورت آن کود دارای مواد مضر و غیرمجاز است.

رحمانی بیان کرد: کشاورزان عزیز به این نکته توجه داشته باشند که کود‌های غیرمجاز ضرر‌های جبران‌ناپذیری از جمله شور شدن خاک و از بین رفتن محصول را در پی دارد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.