مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بر ضرورت حل معضل تغییر عناوین شغلی در شهرداری‌های این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بر ضرورت حل معضل تغییر عناوین شغلی در شهرداری‌های این استان تاکید کرد.

علی آشتاب در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مجموعه نظام حفظ و صیانت از صندوق‌های بیمه‌ای است، اظهار داشت: این موضوع یکی از ضرورت‌هایی بوده که همواره مورد تاکید وزیر کار و مجموعه مدیران این وزارتخانه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تنظیم روابط کار، احقاق حقوق کارگر و کارفرما، حفظ بنگاه‌های اقتصادی و… در اولویت‌های کاری وزارت کار است، عنوان کرد: با اقدامات هئیت‌های تشخیص و حل اختلاف، نمایندگان کارگر و کارفرما و دولت سیاست ما حل دعاوی به شکل سازشی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، تصریح کرد: نتیجه این امر نیز تحقق بیش از ۵۰ درصد آرای هئیت‌های تشخیص و حل اختلاف استان به شکل سازشی و تفاهمی است.

آشتاب با تاکید بر اینکه این همان نگاه صیانت از صندوق تامین اجتماعی است، عنوان کرد: با تعامل صورت گرفته به درک مشترکی از شرایط اقتصادی امروز در استان رسیده ایم و با توجه به جنگ اقتصادی، باید شرایط را به شکلی فراهم کنیم که کمترین هزینه را برای نظام داشته باشیم و اقدامات منجر به ایجاد اشتغال، پایداری اشتغال و حفظ بنگاه‌های اقتصادی شود.

وی با اشاره به موضوع تغییر عناوین شغلی به خصوص در شهرداری‌های استان، بیان داشت: در احکام شغلی که بررسی می‌کردیم و رای بر اساس آن صادر می‌شد حکم فرد خدماتی بود، اما مدیر یک مجموعه بود، در مشاغل سخت و زیان آور ما مصادیق فراوانی در این رابطه داشته ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین با اشاره به اینکه در پروژه‌های عمرانی این مشکل را داریم که آیا برای افراد بیمه بیکاری اختصاص پیدا کند، یا نکند، افزود: البته خیلی جا‌ها بر اساس رای دیوان این کار را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ب

ضرورت حل معضل تغییر عناوین شغلی در شهرداری‌های لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.