رئیس بندر شهید کلانتری چابهار گفت: روزانه ۵۷۰ تن کالا در این بندر تخلیه می‌شود، زیرا میانگین تخلیه شناور‌های سنتی به صورت روزانه ۶۸ درصد افزایش یافته است.

روزانه ۵۷۰ تن کالا در بندر شهیدکلانتری چابهار تخلیه می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مجتبی محمدزاده رئیس بندر شهید کلانتری چابهار اظهار داشت: بازدید‌های به عمل آمده و اقدامات انجام شده در زمینه بررسی و رفع مشکلات شناور‌های سنتی سبب تسریع در عملیات تخلیه و خروج شناور‌ها از این بندر شده است.

وی گفت: با توجه به گرمای هوا در ماه‌های جاری به منظور افزایش ایمنی و کاهش ریسک‌های احتمالی حریق در شناور‌های چوبی در بندر شهید کلانتری، از تمام ظرفیت‌های موجود در تخلیه فوری و شبانه روزی این شناور‌ها استفاده شد.

وی افزود: این اقدامات که از اواسط خرداد ماه به دلیل ترافیک بالای شناور‌های سنتی آغاز شده با وجود گرمای زیاد هوا که سختی کار را برای کارگران دو چندان کرده عملیات تخلیه شناور‌های سنتی نسبت به شناور‌های سایز بزرگ به سبب استفاده از نیروی انسانی مستقیم در عملیات تخلیه و بارگیری روند رو به رشدی داشته است.

وی با بیان اینکه بندر چابهار موقعیت مناسبی برای حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیپ (حمل و نقل دریایی) کالا دارد و بهترین و کم هزینه‌ترین مسیر ترانزیت به کشور‌های آسیای میانه و افغانستان و سایر کشور‌ها است، خاطرنشان کرد: امسال ١٧ دستگاه کانتینر ٢٠ فوتی حاوی سنگ‌های معدنی از بندر شهیدکلانتری بارگیری و به مقصد چین صادر شده است.

وی ادامه داد: صادرات مواد معدنی از بندر شهید کلانتری نوید دهنده روز‌های خوش برای ترانزیت کالا است و این امر می‌تواند به افزایش سبد کالا‌های صادراتی این بندر منجر شود.

وی بیان کرد: روند رو به رشد صادرات سنگ‌های معدنی از بندر شهید کلانتری چابهار را در آینده شاهد خواهیم بود که این خود زمینه ساز توسعه صادرات خواهد شد.

رئیس بندر شهید کلانتری چابهار گفت: تعداد کانتینر‌های صادراتی سنگ‌های معدنی برای نخستین بار ناچیز است، ولی این می‌تواند راهگشای صادرات سایر محموله‌های از این دست باشد که به سبد کالا‌های صادراتی بندر شهید کلانتری اضافه می‌شود.

محمدزاده تصریح کرد: صادرات سنگ‌های معدنی به دلیل ویژگی‌های بندری بندر چابهار از قبیل عمق مناسب اسکله، وجود تجهیزات راهبردی، تخفیف‌های تعرفه‌ای و ترافیک پایین جاده‌ای به عنوان یکی از بازار‌های هدف بندر چابهار در سال‌های اخیر مورد توجه واقع شده است.

وی ادامه داد: وجود معادن غنی در استان سیستان و بلوچستان و مسافت زمینی کوتاه آن تا بندر چابهار ضرورت ایجاد بستر‌های مناسب برای انتقال، بارگیری و صادرات این قبیل کالا‌ها را دوچندان کرده است.

انتهای پیام/ع

بندر چابهار موقعیت مناسبی برای حمل و نقل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار