گروه علوم تجربی پرجمعیت‌ترین گروه آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است و در بوشهر ۴۵ درصد داوطلبان در این رشته رقابت می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر گفت: ساعت هشت امروز در دومین روز از برگزاری آزمون سراسری،  داوطلبان گروه علوم تجربی در جلسه حضور یافته‌اند.

دکتر علی پاکیزه افزود: داوطلبان این گروه که حدود ۴۵ درصد داوطلبان آزمون سراسری را تشکیل می‌دهند، شامل پنج هزار و ۴۵۵ زن و دو هزار و ۶۳۰ مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه آزمون سراسری عصر امروز به پایان می‌رسد، بیان کرد: آخرین گروهی که در آزمون سراسری شرکت می‌کنند گروه زبان‌های خارجی است که آزمون این گروه عصر جمعه با شرکت هزار و ۵۵۰ زن و ۸۲۹ مرد برگزار می‌شود.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر ادامه داد: دیروز صبح هم آزمون گروه ریاضی و فنی با شرکت هزار و ۷۱۴ داوطلب مرد و ۶۲۲ زن و آزمون گروه علوم انسانی با حضور دو هزار و ۶۱۸ داوطلب زن و هزار و ۱۰۸ مرد برگزار شد.

پاکیزه عنوان کرد: داوطلبان گروه هنر هم شامل هزار و ۱۵۴ زن و ۳۶۲ مرد، عصر دیروز در این رقابت علمی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان آزمون سراسری بیش از ۱۸ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است، گفت: آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی امسال  ۱۸ هزار و ۴۲ داوطلب بوشهری داشت که ۱۱ هزار و ۳۹۹ زن( ۶۳ درصد) و ۶ هزار و ۶۴۳ مرد (۳۷ درصد) هستند.

انتهای پیام/ک

آغاز روز دوم آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.