امام جمعه آبادان گفت: ایران نیازی به معامله با کشورهای فریبکار اروپایی ندارد و تا زمانی که چین، روسیه و بخشی از کشورهای همسایه با ما معاملات را ادامه دهند نیازی به کشورهای غربی نیست.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در خطبه‌های دوم این هفته نماز جمعه آبادان گفت: توقیف نفت کش ایرانی از سوی انگلیس در جبل الطارق بیانگر این است که این رژیم دست از خباثت خود برنداشته و در صورت ادامه چنین حرکاتی خلیج فارس بر کشتی‌های نفتی آنها نا امن خواهد شد.

وی افزود: انگلیس در حالی این توقیف را انجام داده که همانند آمریکا در برجام بدعهدی می‌کند، ایران هم می‌تواند در پاسخ به این امر تمامی نفتکش‌های انگلیسی را در خلیج فارس توقیف کند و هیچ قدرتی قادر به پاسخگویی به آن نیست.

خطیب جمعه آبادان فعالیت کانال مالی را نوعی تحقیر ایران عنوان کرد و گفت: دولتمردان ایران بدانند منافع کشور در کانال مالی نیست، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی منافع ایران را در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی پور ادامه داد: ایران نیازی به معامله با کشورهای فریبکار اروپایی ندارد و تا زمانی که چین، روسیه و بخشی از کشورهای همسایه با ما معاملات را ادامه دهند نیازی به کشورهای غربی نیست.

وی آمریکا و اروپا را علت اصلی نا امنی‌ها در جهان برشمرد و گفت: نخست وزیر انگلیس می‌گوید برجام دنیا را امن کرده و این در حالیست که این کشور با کمک آمریکا در جهان اقدام به ایجاد نا امنی کرده است.

خطیب جمعه آبادان در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان ایران اسلامی افزود: غربی‌ها با بی‌عفتی و بی حجابی به جایی نرسیده‌اند و همین اوضاع نامناسب فرهنگی در کشورهای غربی نیز نتیجه همین امر است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: آنان به دنبال کشاندن بی‌حجابی و بی‌عفتی به خانواده‌های مسلمان هستند ولی مردم و خانواده‌های ما نباید از آنان پیروی کنند.

وی افزود: رعایت عفاف و حجاب در برهه کنونی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و همه متفکران و نهادهای علمی نیز باید در این خصوص پای کار بیایند.

انتهای پیام/ د

برگزاری نمازجمعه این هفته شهرستان آبادان

برچسب ها: نمازجمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.