رتبه نخست جرایم شهر کاشمر به ضرب جرح عمدی تعلق گرفت و زنگ خطر را در حوزه‎ی خشونت به صدا در آورد.

ضرب و جرح عمدی معضل شماره یک در کاشمر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،غلامرضا طالعی دادستان عمومی و انقلاب کاشمر گفت: امسال جرایم ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص، تصادفات رانندگی و سرقت به ترتیب بیشترین فراوانی را در میان جرایم رخ داده در شهرستان کاشمر به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: پارسال هم ضرب و جرح عمدی رتبه یک جرایم شهرستان را به خود اختصاص داده بود و این نشان دهنده افزایش خشونت و جرایم خشن در شهرستان کاشمر است.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر گفت: کاهش اطاله رسیدگی به پرونده های قضایی و افزایش سرعت رسیدگی توأم با دقت از جمله برنامه‌های در دست اقدام در دادگستری کاشمر است همچنین کاهش ورودی پرونده‌ها از جمله برنامه‌هایی است که محقق شده است.

طالعی افزود: احیاء حقوق عامه یکی از وظایف مهم دادستان‌هاست و امسال نسبت به سال گذشته میزان ورودی پرونده به دادسرا یک درصد کاهش داشته است و کاشمر در این زمینه جزء چهار شهرستان برتر استان خراسان رضوی است که توانسته است موجودی‌های قبلی پرونده‌ها را هم کاهش دهد.

وی تصریح کرد: هم اکنون اداره اجرای احکام دادگستری کاشمر به روز شده است و بلافاصله پس از اینکه پرونده‌ای وارد اجرای احکام و رأی قطعی گردید برای اجرای رأی اقدام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر گفت: فضای ناآرام حاکم بر مدیریت شهری را به یک فضای آرام تبدیل کردیم و از آنان خواستیم در فضای آرام مسائل مربوط به حوزه مدیریت شهری را حل و فصل کنند.

طالعی افزود: در یک‌سال اخیر تمامی فعالیت‌های شورا و شهرداری را زیر نظر داریم و در جریان تخلفات هستیم اما بسیاری از اختلافات شورای شهر و شهرداری کاشمر ریشه هایی غیر کاری دارد.

وی تصریح کرد: دادستانی در دو نوبت تمام مستندات عملکرد شهردار را به سازمان بازرسی و وزارت کشور ارائه داد اما با بررسی صورت گرفته هیچ تخلفی دیده نشد.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر گفت: باید انصاف داشته باشیم و اگرچه به فعالیت‌های شهرداری ایراداتی وارد است ولی کارهای بزرگی در سطح شهر کاشمر در حال انجام است.

طالعی افزود: نیازمند تنظیم سند آسیب‌های اجتماعی شهرستان هستیم و تهیه این سند نمی‌تواند به یک گروه واگذار شود و اگر تک بعدی بخواهد رسیدگی و تنظیم شود ناقص است لذا لازم است نهادهای اجرایی که متولی این امر هستند و دانشگاهیان همکاری و همراهی با دادگستری داشته باشند تا سند آسیب‌های اجتماعی شهرستان به صورت دقیق بررسی و تنظیم شود.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر گفت: در مجموع از تیرماه سال ۹۷ تا تیرماه امسال افزون بر ۲۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضا در شهرستان کاشمر شده است و ۲۰ هزار و ۱۶ پرونده نیز خارج شده است.

وی افزود: اکثر طلاق‌ها در شهرستان توافقی است به طوری که از تیرماه ۹۶ تا تیرماه ۹۷ تعداد طلاق‌های توافقی ۲۹۹ پرونده و تعداد طلاق به درخواست زوجه ۶۰ مورد بود اما این آمار در بازه زمانی تیرماه سال ۹۷ تا تیرماه سال ۹۸ در خصوص طلاق توافقی به ۲۸۲ مورد و در خصوص طلاق به درخواست زوجه به ۵۳ مورد کاهش یافت.

طالعی گفت : برخی در کاشمر برای افزایش قیمت املاک اقدام به خرید و فروش صوری کرده‌اند که برخی از این افراد شناسایی شده‌اند و دادستانی به زودی به این موضوع ورود می کند.

وی تصریح کرد: هیچکس در اراضی ملی نمی‎تواند ساخت و ساز کند هرچند متاسفانه در گذشته بسیاری از نهادهای متولی در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز در اراضی ملی کم کاری‎هایی داشته‎اند.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر گفت: برخی با قطعه بندی اراضی بحرآباد اقدام به فروش زمین کرده و قبل از انجام ساخت و ساز با اخذ میلیون‎ها تومان این زمینها را چندین دست به فروش رسانده اند که در این راستا تمامی اراضی بحرآباد تخریب شد.

وی افزود: در این شرایط ایجاد "کمپ ترک اعتیاد بدونِ هزینه" یکی از مهمترین نیازهای شهرستان کاشمر است که باید در منطقه راه‌اندازی شود و از سویی مراقبت بعد از خروج هم برای معتادان در نظر گرفته شود.
 
انتهای خبر//م.ی
 

نارامی و خشونت رفتاری ریشه ضرب و جرح عمدی در کاشمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.