مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان از برگزاری گردهمایی مدافعان حریم خانواده در۲۳ نقطه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مینا کرم بجاری، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گردهمایی مدافعان حریم خانواده در۲۳ نقطه گیلان برگزار و از دختران و بانوان محجبه موفق نیز تجلیل می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه نباید به عفاف و حجاب به عنوان یک موضوع حاشیه‌ای نگاه شود، افزود: امروز دشمن به موضوع عفاف و حجاب تمرکز خاصی داشته، زیرا در فرهنگ اسلامی شخصیت زن اصلی و دارای جایگاه بالایی است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان، به نگاه دنیا به زن با توجه به ظرافت‌ها و زیبایی‌های خدادادی آن اشاره کرد و گفت: امروز دنیا به زن نگاه کالایی دارد و از ظرافت‌های آن برای نمایش سوء استفاده می‌کند.

کرم بجاری، در ادامه با بیان اینکه هر جامعه‌ای با توجه به شرایط خود در هر موضوعی اصول و قوانینی دارد که جامعه اسلامی ایران نیز با توجه به اینکه بر گرفته از معارف اسلامی است در موضوعات مختلف به ویژه عفاف و حجاب دارای قوانینی است، افزود: اسلام حیا را اصل ایمان معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه عفاف یک موضوع بینشی است، گفت: بی حجابی یک رفتار ذاتی نبوده بلکه براساس شرایط جامعه ترویج می‌یابد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان، در ادامه با بیان اینکه حضرت زینب (س) یک نماد و الگو بسیار مناسب در حوزه عفاف و حجاب است، افزود: این بانوی بزرگوار با وجود همه سختی‌ها عفاف و حجاب خود را کنار نگذاشتند، زیرا ایشان تربیت یافته حضرت فاطمه (س) بوده و این نشان دهنده این است که اگر تربیت خانوادگی خوب باشد در بسیاری از موارد مشکلی وجود نخواهد داشت.

کرم بجاری، با تأکید بر اینکه در حوزه قوانین مشکلی نداریم مشکل ما سیاستگذارانی هستند که چشم انداز درستی از عفاف و حجاب ندارند، گفت: متاسفانه بسیاری از این افراد حتی اعتقادی به اجرای بسیاری از قوانین در این زمینه ندارند.

وی رعایت حجاب را رعایت حقوق شهروندی دانست و افزود: هیچکس نمی‌تواند به دلیل آزادی فردی این حقوق را نادیده بگیرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان، در ادامه خواستار حضور همه فعالان فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب به صورت عملیاتی شد و تصریح کرد: امروز عفاف و حجاب به خاکریز متولیان فرهنگی تبدیل شده و باید با برنامه ریزی و با محتوای سازی مناسب به ویژه برای جامعه هدف در این حوزه گام برداشت.

 

انتهای پیام/م.ع

برگزاری گردهمایی مدافعان حریم خانواده در۲۳ نقطه گیلان

برچسب ها: سپاه ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.