فرماندار کارون از برگزاری دومین جشنواره برداشت انگور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون گفت: جشنواره برداشت انگور با نگاه حمایتی امسال برای دومین سال پیا پی در ۲۱ تیرماه در روستای غزاویه بزرگ قطب تولید کننده انگور منطقه راس ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد برگزار خواهد شد تا ضمن تاکید بر معرفی ظرفیت‌های بیشمار این شهرستان، حضور گردشگران را در گرم ترین روز‌های سال در شهرستان شاهد باشیم.

وی افزود: سال گذشته با برگزاری ۳ رویداد جشنواره‌ی انگور، خرما و آیین برداشت چای ترش. شهرستان کارون پرچم دار گردشگری تابستانه در خوزستان بود و اتفاقی که سال‌ها همه منتظر آن بودند در شهرستان کارون آغاز شد و گردشگری کشاورزی به شکل شایسته‌ی احیا شد.

خنفری بیان داشت: ظرفیت شهرستان کارون در حوزه کشاورزی بسیار بالاست و این ظرفیت باید بالفعل شود و یکی از این راه‌ها برگزاری رویداد است. تا ضمن معرفی منطقه، شاهد جذب سرمایه گذار و ایجاد زیر ساخت در جامعه هدف باشیم.

خنفری ادامه داد: شاید تا سال گذشته و قبل از برگزاری رویداد‌های تابستانه شهرستان کارون یکی از شهرستان‌های بدون گردشگر بود، ولی امروز بعنوان یک ظرفیت شناخته شده است و روستای غزاویه بزرگ، عطیش، بهر، مظفریه، بریچه، بهر، بومشیلش و تک تک روستا‌های مسیر شرق کارون از ظرفیت‌های خاصی برخوردار هستند و محور شرق کارون که حوزه غرب شهرستان را شامل می‌شود، بهشت گمشده‌ی همسایه کلان شهر اهواز است؛ که گنجینه‌ی از فرصت هاست و می‌بایست با نگاه ویژه به این منطقه نگریست.

این مقام مسئول تصریح کرد: گردشگری در زمانی‌های مانند این دوران که سیل و بلایای طبیعی در منطقه حادث شده است می‌تواند برخی از این خسارت‌ها را جبران نماید.

خنفری گفت: شهرستان کارون که یک شهرستان خام فروش در زمینه‌های مختلف تولید ست و با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌بایست به یک تولید کننده فرآوری‌های مختلف محصولاتش تبدیل شود؛ و رویداد‌های اینچنینی تلنگری برای شروع این راه مهم و اشتغال زا ست.

وی افزود: مسیر آبی و خاکی شرق رودخانه کارون که از منطقه مشعلی شهر کوت عبدالله آغاز و تا روستای چمیان امتداد دارد قابلیت اشتغال زایی ده‌ها هزار نفری را بالقوه داراست و گردشگری آبی در این مسیر زیبا کامل توجیه پذیر است و صنعت سبز که بسته بندی محصولات کشاورزی، صنایع دستی، فراوری‌ها از جمله انهاست می‌تواند انقلابی را در بحث اشتغال ایجاد کند و بزرگترین گام در این راه، ایجاد این تفکر و حس باور در بین مردم منطقه است تا خود با همراهی دولت نسبت به ایجاد اشتغال پایدار و بومی منطقه اقدام نمایند و شاهد شکوفایی اقتصاد در هر شرایطی باشیم.

خنفری در پایان از مردم خوزستان و کشور دعوت کرد تا با استفاده از فرصت پیش امده جشنواره انگور از تاکستان‌ها و نخلستان‌ها و روستا‌های زیبا شرق کارون بازدید کنند و با اداب و رسوم مردم مهمان نواز آشنا شوند.

انتهای پیام/م

دومین جشنواره برداشت انگور در شهرستان کارون

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار