معاون نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی با اشاره به نظارت‌ها بر عملکرد بوفه مدارس از رونمایی سامانه مربوط به این موضوع خبر داد.

دولتیاری///رونمایی از ساماندهی بوفه مدارس/ نظارت‌ها بر عملکرد تشدید می‌شودسیدهادی دلبری معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رسیدگی به وضعیت بوفه‌های مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با توجه به اهمیت بوفه مدارس و توزیع غذای سالم در این مراکز، از سامانه‌ای برای ساماندهی پایگاه‌های تغذیه رونمایی شد.

وی ادامه داد:‌ دستورالعمل ساماندهی بوفه مدارس آماده شده است که به استان‌های کشور ابلاغ می‌شود، پس از آن مدیران از اوایل مرداد تا پانزدهم شهریور ماه فرصت دارند برای ثبت نام و صدور مجوز به سامانه رونمایی شده مراجعه کنند تا مسیر اداری صدور مجوز طی شود.

دلبری با اشاره به اینکه توجه به بوفه مدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام می‌شود، گفت: فهرستی از محصولات بهداشتی و سالم از سوی وزارت بهداشت تهیه می‌شود و اقدامات کنترلی و اجرایی به آموزش و پرورش محول شده است که به دنبال این موضوع رونمایی از سامانه برای تشدید نظارت‌ها بر عملکرد بوفه مدارس در دستور کار قرار گرفت.

چگونگی نظارت‌ بر عملکرد بوفه مدارس 

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی کشور با تشریح جزئیات ساماندهی بوفه مدارس اظهار کرد: چنانچه مدیر مدرسه‌ای قصد اخذ مجوز برای راه اندازی بوفه داشته باشد باید ابتدا در سامانه ثبت نام کند و مراقبان بهداشت شرایط را بررسی کنند و پس از ‌آن در صورت وجود استانداردهای لازم امکان صدور مجوز وجود دارد.

وی افزود: امسال بوفه مدارس را به چهار گروه بوفه برای فروش غذاهای گرم، خشکبار، رستوران و کارتن فروشی تقسیم بندی کردیم که هرکدام از این گروه بندی‌ها تعریف خاص خود را دارد و برای ایجاد آن شرایط ویژه وجود خواهد داشت که در بررسی‌های مراقبان بهداشتی این موضوع مورد توجه است.

دلبری تصریح کرد: با توجه به ساز وکاری که برای کنترل بوفه‌های مدارس در نظر گرفتیم در سامانه بخشی هم به دریافت بازخوردهای حاصل از عملکرد این بوفه‌ها اختصاص پیدا کرده است که خانواده‌ها می‌توانند نظر خود درباره کیفیت این بخش را ثبت کنند.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر نظارت بر گران فروشی برخی از بوفه‌های مدارس اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه مدیر مدرسه مجوز فعالیت بوفه را اخذ می‌کند، نظارت بر چنین فعالیت‌هایی هم باید از سوی این فرد انجام شود تا گرانفروشی و قیمت‌های خارج از عرف برای دانش آموزان در نظر نگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۰۸:۰۰ ۱۷ تير ۱۳۹۸
باسلام بوفه مدارس باید برای مدارس هزینه بشه ولی متاسفانه سازمان دانش آموزی سالانه مبلغی را از مدارس برای دایر بودن بوفه میگیره؟ چرا؟؟باشگاه خبرنگاذان پیگیری؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
هیچ مبلغی از دانش آموزان گرفته نمیشه .فقط مبلغ جزیی از متصدی بوفه بابت اخذ مجوز گرفته میشه وبقیه سودها مستقیما مال مدارسه