مدیرکل گمرک یزد گفت: در سه ماهه‌ی نخست سالجاری صادرات یزد از نظر وزن ۱۷ درصد و از حیث ارزش ۱۱ درصد افزایش داشته است.

رشد ۱۱ درصدی ارزش صادرات یزد در سه ماهه نخست سالجاریمحمدحسین سلمانی مدیر کل گمرک استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در سه ماهه نخست سالجاری، تصریح کرد: در این مدت بیش از ۶۹۵ هزار و ۵۳۳ تن کالا به ارزش ۱۳۲ میلیون و ۷۰۴ هزار دلار از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۱۷ درصد و از حیث ارزش ۱۱ درصد داشته است.

سلمانی عمده‌ترین کالا‌های صادراتی استان در این مدت را کاشی و سرامیک، میلگرد و پروفیل، نایلون و نایلکس، ظروف شیشه ای، پسته و مغز پسته و اکسید مولیبدن ذکر کرد که به کشور‌های پاکستان، عراق، افغانستان، تایلند، ترکیه و سوریه صادر شده است.

مدیرکل گمرک یزد خاطر نشان کرد: در این مدت بیش از ۱۳ هزار و ۵۵۵ تن کالا به ارزش ۳۸ میلیون و ۱۷۸ هزار دلار از گمرک استان به کشور وارد شده که از نظر وزن ۴۰ درصد و از نظر ارزش ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در پایان با بیان اینکه عمده وارادات به گمرک یزد شامل؛ مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید است، گفت: واردات از گمرک یزد اکثرا از کشور‌های ترکیه، چین، ایتالیا، امارات، اسپانیا و آلمان انجام گرفته است.

انتهای پیام/ غ

رشد ۱۱ درصدی ارزش صادرات یزد

 

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار