مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: استان یزد از نظر پوشش تحصیلی دانش آموزان جز پنج استان برتر کشور است.

رتبه برتر استان یزد از نظر پوشش تحصیلی دانش آموزان در کشوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، عباسعلی دانافر مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: استان یزد از نظر پوشش تحصیلی دانش آموزان جز پنج استان برتر کشور است و گستره‌ی خدمات آموزش و پرورش در استان به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که هیچ دانش آموزی در هیچ جای استان به علت عدم دسترسی به کلاس درس و مدرسه از تحصیل محروم نشوند.

دانافر سه عامل مهاجرت، عدم پیگیری والدین و معلولیت شدید را از عوامل بازماندن کودکان از تحصیل دانست و خاطر نشان کرد: اقدامات لازم در زمینه کاهش تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در حال انجام است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل در استان یزد در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ نهصد و ۲۸ نفر اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پروش استان حتی برای تحصیل یک دانش آموز در سال‌های اخیر در مناطق محروم و روستایی اقدام به تشکیل مدرسه تک کلاسی و اعزام معلم نموده است عنوان کرد: در سال تحصیلی اخیر تعداد ۳۶ مدرسه با جمعیت کمتر از پنج نفر دانش آموز جهت پوشش حداکثری دانش آموزان تشکیل شده است.

انتهای پیام/ غ

یزد از نظر پوشش تحصیلی دانش آموزان رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار