وجود مناطق حاشیه‌ای به علت مهاجرت جنگ زده‌ها

رئیس شورای شهر اهواز گفت: جنگ تحمیلی باعث شد تا اهالی جنگ زده به اهواز مهاجرت و مناطق حاشیه نشین به وجود بیاید آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز گفت: جنگ تحمیلی باعث شد تا اهالی جنگ زده به اهواز مهاجرت و مناطق حاشیه نشین به وجود بیاید آید و روژه‌های ملی مثل فعالیت‌های نفتی و صنعتی در اهواز آفت شهر شده‌اند که برخی از آن‌ها از سال ۹۳ تاکنون حق آلایندگی خود را به شهرداری پرداخت نکرده‌انداز عوامل اساسی مشکلات اهواز هستند.

وی افزود: شرکت‌های نفت و گاز مارون و کارون بیشترین چاه‌ها را در اطراف اهواز دارد ومبلغ حق آلایندگی فعالیت‌های نفتی از سال ۹۳ تا ۹۷ بیش از ۵ هزار میلیارد تومان و جریمه کرد آن بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است که با شکایت شورای شهر اهواز، حق آلایندگی برای شهرداری در دادگاه بدوی و تجدید نظر قطعی شده و فقط نحوه پرداخت آن باید حل شود.

سنواتی بیان داشت: بیش از ۴۰۰ هزار نفر بدون زیرساخت در حاشیه‌های شهر اهواز زندگی می‌کنند که باعث مشکلات زیادی است.

رئیس شورای شهر اهواز ادامه داد: شورای شهر اهواز مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت پلاتو‌های تالار آفتاب به انجمن نمایش پرداخت کرده، اما نظارت بر هزینه کرد این مورد بر عهده شورا نیست.

توسعه ناوگان حمل و نقل اهواز

این مقام مسئول تصریح کرد: حل مشکل حمل و نقل در گرو پرداخت اعتبار است و برای توسعه ناوگان حمل و نقل اهواز، باید وزارت کشور و دولت، سهم خود به شهرداری اهواز پرداخت کنند تا بسیاری از مشکلات حل شود.

سنواتی گفت: برای قطار شهری کلانشهر‌های دیگر دولت هزینه را تقبل کرد، اما به اهواز اعلام شد از فاینانس استفاده کند، اما به علت تحریم، دولت نتوانست اعتباراتی از خارج از کشور جذب کند.

وی در پایان گفت: مصوباتی در دوره‌های گذشته مبنی بر ساخت و ساز مراکز تجاری بدون پارکینگ بوده که در این دوره لغو شده و هم اکنون هیچ گونه مجوزی برای ساخت وساز بدون پارکینگ داده نمی‌شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.