مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت :طرح های قلتوق و بید گینه زنجان با وجود شرایط خاص اقتصادی همچنان مشتریان خاص خود را در دنیا دارند .

طرح های قلتوق و بید گینه زنجان در دنیا مشتریان خاص خود را دارندمحسن جعفری مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجاندر گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ هزار بافنده فرش در مناطق مختلف این استان شناسایی شده و فعال هستند، گفت:قالیبافان استان زنجان به صورت‎های نیمه وقت، فصلی و تمام وقت مشغول به قالیبافی هستند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته مدیریت و ساماندهی مناسبی بر فعالیت‌های این قشر انجام می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه  برگزاری دوره‌های آموزشی برای قالی بافان در سال ۹۸ پیش بینی شده است گفت: در همین زمینه خرداد ماه سال جاری چهار دوره آموزشی قالی بافی در روستا‌های شهرستان ایجرود برگزار شد.

وی  با بیان اینکه چهار دوره آموزش مقدماتی قالی بافی نیز در شهرستان طارم برگزار شد تصریح کرد: یک دوره آموزشی نیز برای طراحان و نقاشان  قالی در شهرستان زنجان برگزار گردید.

جعفری به بیمه قالیبافان در استان زنجان اشاره کرد و افزود:در حال حاضرفقط  ۶ هزار نفر  از قالی باف‌های استان زنجان زیر پوشش بیمه هستند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: ۱۵۰۰ نفر نیز  منتظر تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تأمین اجتماعی هستند که در صورت تخصیص اعتبار  این افراد در اولویت هستند.

این مقام مسئول گفت:طرح‌های بیدگینه و قولتوق، از طرح‌های مختص استان زنجان در عرصه فرش داخلی و بین المللی است که در بین تجار و بازرگانان داخل و خارج کشور شناخته شده است  و اکنون نیز با وجود  شرایط خاص اقتصادی  همچنان مشتریان خاص خود را در دنیا دارند که این موضوع موجب ادامه حیات این طرح‌ها شده است.
 
انتهای پیام/ن
 

وجود ۶۰ هزار بافنده در زنجان

 
برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.