مهم‌ترین حوادث امروز ۱۷ تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۷ تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۹۰ تن برنج احتکار در شیراز

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در راستای مبارزه با احتکار و با هماهنگی مقام قضائی یک باب انبار نگهداری برنج خارجی توسط ماموران کلانتری "۲۲ آزادگان" شهرستان شیراز شناسایی شد.

وی افزود: با اعزام ماموران به این مکان و بازرسی صورت گرفته از آن انبار، ۱۹۰ هزار کیلوگرم برنج خارجی احتکار شده بدون مجوز کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

سردار حبیبی ضمن تشکر از همکاری خوب شهروندان با نیروی انتظامی، عنوان داشت: پلیس با همه توان به مبارزه با محتکران و اخلال گران اقتصادی ادامه خواهد داد.

تصادف در محور فسا - شیراز با ۶ مصدوم

مسئول روابط عمومی اورژانس فسا گفت: در حادثه رانندگی برخورد یک دستگاه خودرو پژو پارس با خودرو سمند شش نفر مصدوم شدند.

علیپوریان افزود:این حادثه عصر امروز حد فاصل امام زاده اسماعیل (ع) رخ داد و مصدومین با سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان فوق تخصصی ولعیصر (عج) فسا انتقال داده شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی درفیروزآباد

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی ۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۹۴۵ قوطی نوشیدنی، ۳۲۶ عدد عطر و ادکلن، ۳۰۸ کیلوگرم گردو، ۲۳۶ دستگاه ماشین حساب، ۳۹ دستگاه چراغ شارژِی، ۳۷ عدد لامپ و دستگاه یخچال و فریزر قاچاق که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود را کشف و در این خصوص ۶ نفر متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ جوکار با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان "رونق تولید" توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به منظور تحقق شعار سال و تامین سلامت و امنیت شهروندان با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

کشف ۳۰ هزار لیتر مواد نفتی قاچاق در سروستان

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی فرمانده انتظامی سروستان بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از سوخت قاچاق، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون تانکر دار مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر شد، افزود: در بررسی و بازرسی از این خودرو مشخص شد که حامل ۳۰ هزار لیتر مواد نفتی قاچاق از نوع "قطران" است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش سوخت کشف شده یک میلیارد ریال برآورد شده است، از شهروندان درخواست کرد؛ در راستای مبارزه با سوداگران و قاچاقچیان، هر‌گونه اخبار و اطلاعات خود را از طریق تلفن ۱۱۰ به خدمت گزاران خود در انتظامی سروستان اطلاع دهند.

بار گندم قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران کلانتری "۱۲ بعثت" این شهرستان با انجام گشت زنی هدفمند و کنترل خودرو‌های عبوری، یک دستگاه کامیون را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون متوجه شدند بیش از ۱۸ تن بذر گندم موجود در آن قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل است.

این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به اینکه راننده مدارکی دال بر قانونی بودن بارگیری نداشت کامیون برای سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ و راننده نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه، ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف ذاتی پلیس، مبارزه با قاچاق می‌باشد و با توجه به تاثیر منفی این پدیده شوم بر اقتصاد کشور، مجموعه انتظامی این شهرستان با تلاش شبانه روزی در این زمینه با جدیت با قاچاقچیان برخورد خواهند کرد.

کشف نوشیدنی قاچاق در لامرد

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: ماموران انتظامی بخش "اشکنان" این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک وانت نیسان مظنون و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۳ هزار و ۹۳۶ قوطی نوشیدنی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه در این راستا یک نفر متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار