جشنواره عکس نماز و نیایش لرستان که برای نخستین بار در کوهدشت برگزار شد با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، عزت جعفری گفت: جشنواره استانی عکس، نماز و نیایش برای نخستین بار در این شهرستان با محوریت نماز و نیایش و در دو بخش حرفه‌ای و آماتور بین عکاسان علاقه‌مند سراسر استان لرستان برگزار شد.

وی هدف جشنواره عکس، نماز و نیایش را استفاده از ابزار هنر برای ترویج ارزش‌های دینی دانست و افزود: ترویج فریضه نماز به‌عنوان یکی از مؤثرترین راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در حفظ سلامت روحی و معنوی جامعه نقش دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت عنوان کرد: در جشنواره عکس نماز و نیایش لرستان تعداد ۲۲۴ اثر به دبیرخانه شامل ۱۲۱ اثر در بخش دوربین عکاسی حرفه‌ای و ۱۰۳ اثر در بخش آماتور ارسال شد که در نهایت از ۶ عکس برگزیده تجلیل شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اختتامیه جشنواره طراحی و نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان باران مهربانی در کوهدشت نقبی زد و بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره انتقال مفاهیم فرهنگی و ارزشی در راستای تقویت حس انسان‌دوستی و هم‌چنین حمایت معنوی از سیل‌زدگان استان لرستان است.

جعفری با بیان اینکه ۲۰۰ اثر به جشنواره نقاشی باران مهربانی ارسال و پس از داوری آثار ۱۰ اثر به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند، گفت: این مراسم با مشارکت آموزشگاه هنرکده ویرا، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان، ماهنامه پیشوک و به‌همت تعدادی از خیران فرهنگی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت هم‌چنین از راه‌یابی گروه تنبورنوازی این شهرستان به جشنواره بین‌المللی رضوی خبر داد و خاطرنشان کرد: گروه نتبورنوازی «یاری» به سرپرستی سیدزاهد حسینی یکی از گروه‌های راه‌یافته به جشنواره بین‌المللی رضوی بوده و قرار است در بخش رقابتی با ۲۷ گروه پذیرفته شده به رقابت بپردازد.

انتهای پیام/ د

جشنواره عکس نماز و نیایش لرستان به‌کار خود پایان داد

برچسب ها: عکس ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.