فرماندار شهرستان مرزی سرخس خواستار استمرار برگزاری نمایشگاه ساخت داخل و توجه ویژه به حوزه اقتصاد مقاومتی با مشارکت مجموعه صنعت نفت و گاز در شهرستان شد.

استمرار برگزاری نمایشگاه ساخت داخل با همت مجموعه نفت و گاز در سرخسمحمدرضا رجبی مقدم فرماندار سرخس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه ساخت سرخس در این شهرستان گفت: اقدام ارزشمند پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در سال رونق تولید و برپایی این نمایشگاه گامی در جهت حمایت از کارآفرینان، شناسایی توانمندی و قابلیت‌های شهرستان است.

وی تصریح کرد: در شهرستان سرخس شاهد حضور جدی صنعت نفت و گاز در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و خریدکالا‌های مورد نیاز از واحد‌های صنفی شهرستان هستیم که این موضوع رشد فعالیت‌های واحد‌های صنفی، چرخش سرمایه و اشتغال زایی را به دنبال داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان سرخس دارای پتانسیل، ظرفیت و توانمندی‌های برجسته‌ای در حوزه اقتصادی است گفت: نیازمند حضور سرمایه گذاران بومی سرخس در بخش تولید هستیم و اگر این قشر پای کار نیایند مطمئن هستیم سرمایه گذار خارج استان، رغبتی برای سرمایه گذاری در این شهرستان مرزی را نخواهد داشت.

رجبی مقدم افزود: رونق تولید در گرو تقویت فضای کارآفرینی است و باید زمینه را برای حضور نخبگان در شهرستان فراهم کنیم تا این قشر با ارائه ایده‌های نو و جدید در حوزه کارآفرینی به بخش تولید کمک نمایند.

وی تصریح کرد: حضور سرمایه گذاران مختلف از استان و حتی سرمایه گذاران خارجی در این شهرستان امری ضروری است که باید با جدیت پیگیری شود.

فرماندار سرخس به اهمیت وجود منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: بحث مالکیت زمین‌ها در منطقه سرخس مرتفع شده و مدیریت جدید آستان قدس رویکرد بسیار خوبی در این زمینه دارند تا با در اختیار گذاشتن زمین به سرمایه گذاران بومی زمینه را برای حضور آنان و توسعه کسب و کار‌ها در قالب راه اندازی واحد‌های خرد و کوچک فراهم نمایند.


رجبی مقدم افزود: اگر بخواهیم بخش داخلی و تولید رونق پیدا کند باید بازار هدف را شناسایی و زمینه حذف دلال‌ها را فراهم کنیم تا نتیجه تولید را در بازار مشاهده کنیم.

انتهای پیام//م.ه


استمرار نمایشگاه ساخت داخل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.