مصرف برق در خراسان جنوبی ۲ مگاوات افزایش یافت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، منصوریان ، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: از آغاز تابستان امسال تا ۱۱ تیر، مصرف برق استان با ۲۷۹ مگاوات به اوج خود رسید که نسبت به سال گذشته حدود ۲ مگاوات افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه در تمام کشور در فصل تابستان به دلیل افزایش دمای هوا، مصرف برق در مقایسه با سایر ماه‌ها افزایش می‌یابد افزود: سال گذشته با همکاری همه مشترکان از جمله مشترکان عمومی، صنایع و کشاورزان، پیک مصرف برق خراسان جنوبی از ۲۷۷ مگاوات عبور نکرد.

منصوریان عمده مصرف برق در تابستان را مربوط به سیستم‌های سرمایشی عنوان کرد و گفت: در خراسان جنوبی حدود ۶۰ مگاوات مصرف فقط مربوط به سیستم‌های سرمایشی است که نقش عمده‌ای در مقدار مصرف برق استان دارد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از انعقاد حدود ۶۰۰ تفاهم نامه برای مدیریت مصرف برق و کنترل پیک بار استان بین این شرکت با صنایع، کشاورزان، مولد‌های خود تامین و مشترکان عمومی مانند ادارات و مشترکان CNG‌ها خبر داد.

وی گفت: استفاده از لوازم برقی پر مصرف مانند اتو، جارو برقی، لباسشویی و ظرفشویی در ساعت‌های کم باری، تنظیم درجه کولر‌های آبی روی دور کند و کولر‌های گازی و سایر سیستم‌های سرمایشی روی درجه ۲۴ از جمله ساده‌ترین و تاثیر گذار‌ترین اقدامات در کاهش و مدیریت مصرف برق است.

انتهای پیام/ک

مصرف ۲۷۹ مگاوات برق  در ۱۱ روز اول تابستان

برچسب ها: شرکت برق ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.