مدیر عامل توزیع شرکت برق استان خراسان جنوبی نسبت به مدیریت مصرف برق در روزهای گرم تابستان هشدار داد .

عبدی، مدیر عامل توزیع برق استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: با توجه به گرم شدن هوای استان در این روزها تمامی بخش های مصرف کننده ی انرژی اعم از خانگی ، اداری ،صنعتی و کشاورزی باید در بهینه سازی مصرف برق تلاش کنند.

وی با اشاره به این که ۸۵ در صد مصرف انرژی مربوط به مشترکین خانگی می باشد افزود:اصلاح الگوی مصرف در بخش خانگی نیازمند برنامه ریزی فرهنگی جامع و ملی می باشد .

عبدی با بیان توصیه هایی در خصوص اصلاح الگوی مصرف از مردم خواست : با توجه به افزایش دما در این روزها و استفاده ی مداوم از کولر های آبی ،حتی الامکان سعی کرده از دور کند آن استفاده تا فشار کمتری به دستگاه وارد و انرژی کمتری مصرف شود.

مدیر عامل شرکت برق با تاکید بر ثبت نرخ متفاوت بهای برق مصرفی توسط کنتور های دیجیتالی در ساعات مختلف روز اظهار کرد: در ساعات اوج بار ازروشن نمودن وسایل برقی نظیر اتو،جاروبرقی،ماشین ظرفشویی و لباسشویی ،مایکروویو به طور همزمان خودداری نمایید.

وی در خصوص استفاده از کولر های گازی تاکید کرد:در صورت استفاده از کولر های گازی دمای مطلوب را روی ۲۴ درجه سانتی گراد تنظیم نموده و از باز کردن درب و پنجره خودداری نمایید.

عبدی در ادامه بیان کرد : هنگام ترک ساختمان در طول روز سیستم سرمایشی را خاموش و یا در صورت روشن نگه داشتن کولر درجه ی ترموستات را روی دمای مورد نظر تنظیم نمایید.

مدیر عامل شرکت برق تاکید کرد :در هنگام خرید وسایل برقی حتما به میزان برق مصرفی و برچسب انرژی دقت نمایید.

وی در پایان از مشترکین خواست : برای روشنایی منازل ،تا جایی که امکان دارد ،لامپ های led را جایگزین لامپ های رشته ای نموده تا با این اقدام شاهد صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی باشند.

انتهای پیام / ط ا

۲۴ درجه سانتی گراد ،دمای مطلوب منازل در تابستان

 

 

 

برچسب ها: وزارت نیرو ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.