تعطیلات همیشه فرصتی برای بودن کنار خانواده و دوستان است و در این میان تفریحات فرهنگی می‌تواند تجربه خوبی را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد، اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

فیلم «دختر شیطان» به کارگردانی و تهیه کنندگی قربان محمدپور، مدتی است در رقابت با دیگر فیلم‌های سینمایی روز ایران در حال اکران است. بعد از «سلام بمبئی» فیلم «دختر شیطان» دومین فیلم مشترک ساخته شده توسط ایران و هند به حساب می‌آید.

حمید فرخ نژاد، ایشا روات، جکی شروف، گلشن گروور، سیمران میشکوتی، محمدرضا شریفی نیا و فردین حفیظی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که ابلیس یکی از فرزندان شیطان است که می‌خواهد توبه کند و دیگر گناه نکند، اما شرط قبول شدن توبه او آن است که به یک آدم معصوم و بی گناه سجده کند. به همین دلیل دختر شیطان به زمین می‌آید و ...

تئاتر آخر هفته

نمایش «دروغ» نوشته فلوریان زلر به کارگردانی آریان رضائی با بازی افشین هاشمی، لادن مستوفی، ارسطو خوش رزم، مژگان خالقی تا ۳۱ تیر هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.

این نمایش در مرز میان واقعیت و دروغ چالش‌های مختلفی را مقابل تماشاگران قرار می‌دهد و نکته جالب این نمایش این جمله است که عوامل آن گفته‌اند: «مسئولیت دعوای زوج‌ها پس از تماشای نمایش بر عهده‌ی گروه اجرایی نیست.»

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «بانو» به کارگردانی فرید سجادی، جمعه ۲۱ تیر ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهید دید: در عصر حکومت رضاشاه، زنی به نام ملک‌خاتون با مباشر خود به نام غلامحسین‌خان به شهر یزد بازمی‌گردد. سال‌ها قبل وی در اثر تهمتی ناروا مبنی بر خیانت به همسرش شاکر دلشکیب و خودکشی او، مجبور به ترک این شهر و پسرش شهاب شده است. حسام برادر شاکر اینک به عنوان پزشک و شهردار این شهر مشغول خدمت است که خبر از ورود ملک‌خاتون به شهر می‌رسد و ....

داریوش ارجمند، فریبا کوثری و کاوه خداشناس در این فیلم بازی کرده اند.

آخر هفته کجا برویم؟

طالقان، یکی از زیباترین شهر‌های کشور و منطقه‌ای ییلاقی در بین کوه‌های البرز است. این شهرستان زیبای توریستی، در ایام مختلفی از سال، بویژه فصل زیبای بهار و تابستان، گردشگران و توریست‌های بسیاری را از سراسر ایران و جهان به میزبانی فرا می‌خواند. وجود چشمه‌های متعدد، آبشار‌های خروشان، کوه‌های سربه فلک کشیده، یخچال‌های طبیعی و آثار مذهبی و تاریخی موجود در این شهرستان زیبا، از مهم‌ترین دلایل اهمیت آن در حوزه‌ی صنعت گردشگری است. البته نباید از مهم‌ترین دلایل جذب گردشگر به این منطقه که آب و هوای مطلوب، فضای سبز و رودخانه در این شهرستان است، چشم‌پوشی کرد.

این منطقه از ایران را پوشش گیاهی متنوعی همچون باغ‌های میوه مانند گردو، زیتون، زرشک کوهی، بادام کوهی، سیب، گیلاس، گلابی، درختان چنار، ریواس، تره‌کوهی، کاسنی، آویشن، گل‌های شقایق و ... به دلیل قرارگیری در رشته‌کوه‌های البرز، حضور چشمه‌های فراوان، بهره‌مندی از خاکی حاصلخیز و رطوبت فراوان در برگرفته است.

از جمله مکان‌های دیدنی از این شهرستان زیبای کشور می‌توان به منزل آیت الله طالقانی و تکیه روستای جوستان، محوطه ۱ شکار چر، محوطه مرجان، محوطه آدرکان تپه، تپه قلعه فالیس، تپه دره میر آش، تپه قلعه سر، حمام شهرت طالقان، حمام روستای فشندک، حمام روستای میر، حمام روستای نویزک، غار پنجعلی، غار زالن گاه، غار بادمستان، قلعه کی‌قباد، قلعه پراچان، قلعه سگران، قلعه منصور طالقان، امامزاده سید ضیاالدین، امامزاده موسی و سلیم، آرامگاه پیر وشته، آرامگاه پیر جمشید، امامزاده حمزه و عبدالله و ... اشاره کرد.

مسیر رفتن به طالقان از تهران خیلی راحت است. برای این کار اتوبان تهران-کرج را به سمت قزوین رفته، پس از گذشتن از شهر‌های کرج، هشتگرد، آبیک، ۴ کیلومتر بعد از آبیک، به جاده انحرافی و اختصاصی طالقان می‌رسیم (سمت راست به سمت شمال) پس از رد شدن از زیاران و طی مسافت ۲۸ کیلومتر، برفراز گردنه ابراهیم آباد، وارد دره طالقان شده و پس از پایین آمدن از گردنه سد طالقان مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

آخر هفته خود را چطور بگذرانیم؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار