در پی تنش‌های تجاری میان اروپا و آمریکا، کمیسیون اروپا سیاست تجاری واشنگتن را خطر اصلی برای اقتصاد این قاره عنوان کرد.

سیاست تجاری آمریکا بزرگترین خطر برای اقتصاد اتحادیه اروپاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون اروپا اعلام کرد سیاست تجاری آمریکا خطر اصلی‌ برای اقتصاد این قاره است.

بروکسل امروز چهارشنبه اعلام کرد سیاست تجاری آمریکا در حال کاهش رشد اقتصادی پیش بینی شده برای اتحادیه اروپا است.کمیسیون اروپا در خصوص تشدید بیشتر تنش‌های تجاری هشدار داد. بنا به اعلام کمیسیون اروپا دنبال شدن سیاست حمایت از تولیدات داخلی و عدم قطعیت از سوی آمریکا، بر چشم انداز تجاری و سرمایه گذاری اروپا سایه افکنده است.

اوایل این ماه و به دنبال تنش تجاری میان شرکت هواپیمایی بوئینگ و ایرباس واشنگتن فهرستی از محصولات ساخت اروپا به ارزش ۴ میلیارد دلار را اعلام کرد که می‌تواند با تعرفه‌های تجاری بیشتری روبرو شود.

در ادامه تنش‌های تجاری دو طرف، آمریکا و اتحادیه اروپا یکدیگر را تهدید کرده اند در اقدامی مقابله جویانه بر واردات هواپیما، تراکتور و مواد غذایی تعرفه‌هایی وضع خواهند کرد. شرکت بوئینگ از دولت آمریکا خواست به منظور جلوگیری از ضربه خوردن صنعت هواپیماسازی این کشور، اقدامات تقابلی را در صنعت هواپیماسازی اروپا محدود کند.

مناقشه یک دهه‌ای در سازمان تجارت جهانی بین بروکسل و واشنگتن بر سر اعطای یارانه به شرکت‌های هواپیمایی ایرباس و بوئینگ - دو شرکت بزرگ صنعت هواپیمایی اروپا و آمریکا - وجود دارد؛ هر دو شرکت به دریافت یارانه‌های دولتی متهم شدند و هر دو آن‌ها درگیر تنش‌های تجاری در دو سوی اقیانوس اطلس هستند.

آمریکا نهم آوریل تولیدات و محصولات اتحادیه اروپا از محصولات لبنی تا هواپیما‌های ایرباس را به اعمال تعرفه‌های گمرکی ۱۱ میلیارد دلاری به اتهام اعطای یارانه اتحادیه اروپا به شرکت ایرباس تهدید کرد. کمیسیون اروپا نیز در اقدامی متقابل پیش نویس فهرستی از کالا‌های وارداتی از آمریکا از جمله قطعات یدکی خودرو، بالگرد و محصولات دریایی منجمد را تهیه کرد. این فهرست به عنوان شاخصی برای نحوه پاسخ گویی و اقدام تلافی جویانه اتحادیه اروپا درباره یارانه آمریکا به شرکت بوئینگ منتشر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار