حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در نشستی با علما، روحانیون، نخبگان و اساتید دانشگاه‌های استان مرکزی دیدار کرد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ، رئیس قوه قضائیه در نشستی  با علما، روحانیون، نخبگان و اساتید دانشگاه های استان مرکزی دیدار کرد.

درباره تنقیح قوانین با سه قوه تصمیم گرفتیم کار جهادی صورت گیرد

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در این دیدار گفت: ضرورت تنقیح قوانین همواره آمده است و در همین دوره کوتاه ریاست قوه قضایی با سه قوه تصمیم گرفتیم کار جهادی صورت گیرد چرا که اینکار نیاز به هر سه قوه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند تا از شرکت‌های دانش بنیاد و علم و فناوری حمایت کنیم و اشتغالی که میتواند اقتصاد فضای مجازی ایجاد کند میتواند ۴ برابر بیشتر باشد.

وی اضافه کرد: اقتصاد دریا دیگر موضوعی است که میتوانیم با استفاده بهینه از آن تولید و اشتغال را شکوفا کنیم چرا که بهره برداری ما از اقتصاد دریا ۳ درصد و نهایت ۴ درصد است که بسیار کم‌است.

یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات ارتباط صنعت با دانشگاه است

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد:یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات ارتباط صنعت با دانشگاه است.

وی بیان کرد: مساله آلایندگی در این منطقه مورد بحث است و ارتباط با جان انسان‌ها دارد و هیچ پولی نمیتواند آن را جبران کند. قانون اساسی صنعت را مبتنی بر محیط زیست میداند یعنی صنعت، انسان‌ها و دیگر موجودات را تهدید نکند؛ که جزو قوانین آمره است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: ارتباط با حوزه یک ارتباط ضروری است لذا حوزه علمیه استان مرکزی و ائمه جمعه میخواهیم تا ارتباط مستقیم داشته باشیم.

اجرای دین باید در جامعه مستولی شود

وی با اشاره به اینکه امام پرچم اجرای دین را به دست گرفت افزود: اجرای دین باید در جامعه مستولی شود، این مهم نیاز به صبوری و ظرفیت داشتن دارد

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در حوزه‌ی رساندن پیام دین به جامعه وظیفه‌ی بسیار مهمی است که بر دوش کسانی است که تریبون، منبر و قلم دارند گفت: تبلیغ دین بسیار حائز اهمیت است تا جایی که رهبر انقلاب تا قبل از رحلت امام و مراجع تقلید تا قبل از کهولت سن انجام داده اند.

باید اموال مسئولین  مورد رصد قرار گیرد

حجت‌الاسلام سپاسی آشتیانی مدیر حوزه علمیه استان مرکزی  به عنوان  نماینده روحانیون استان مرکزی با بیان اینکه رییس قوه قضاییه قول رصد اموال مسئولین راداده بود؛ گفت: باید اموال مسئولین همانگونه که گفتید مورد رصد قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سپاسی آشتیانی با بیان اینکه حتی یک مسئول نباید بیت المال را طعمه قرار دهد افزود: آقای رئیسی بدانید که روحانیت در این مسیر همراه و پشتیبان شماست.


وی اضافه کرد: انتصاب آقای رئیسی برای ما مبارک است، زیرا انسانی دانشمند، عالم و آگاه به مسائل قضایی و دینی و فردی انقلابی هستید و همچنین شما از متن قوه‌ی قضاییه نشات گرفته اید.

برنامه‌های فعلی ریاست قوه قضائیه برای بار اول است رخ میدهد

نماینده روحانیون استان مرکزی بیان کرد: آقای رئیسی از دیگر امتیازات شما برنامه ایست که دارید و در راستای گام دوم مقام معظم رهبری برنامه ریزی کرده اید که این‌ها برای بار اول است در این سمت رخ میدهد و جای تبرک و خوشحالی است.

وی ادامه داد: مردم به حضور رئیسی در راس این قوه خیلی امید دارند و امید است تا آسیب‌هایی که وجهه‌ی نظام و روحانیت را خدشه دار کرده است ترمیم کند.

دیدار رئیس قوه قضائیه با علما، روحانیون، نخبگان و اساتید دانشگاه های استان مرکزی

انتهای پیام / ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.