استاندار یزد با اشاره به شناسایی خانواده‌های فاقد بیمه روستایی، گفت: صندوق بیمه بخشی از مشکلات کشاورزان، روستائیان و عشایر را رفع می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدعلی طالبی استاندار یزد در جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان و تجلیل از دهیاران برگزیده استان یزد، گفت: برنامه‌ای باید در یزد اجرایی شود تا حداکثر یک ماه تمام ادارات مرتبط با صندوق اجتماعی کشاورزان توانند خانواده‌های فاقد بیمه را شناسایی و در آمار‌های خود ثبت کنند.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری جلسه توجیهی برای دهیاران و بخشداران افزود: عملکرد دهیاران طی این یک ماه ارزیابی می‌شود اگر در عملکرد ضعفی وجود داشت در ارزیابی لحاظ می‌شود.

 طالبی ادامه داد: بیمه کشاورزی را یکی از فرصت‌های بزرگ استانی دانست که نباید مغفول بماند و با اشاره به تعداد قابل توجهی از بیمه نشدگان این مشکل را اطلاع رسانی نادرست برشمرد.

وی با بیان اینکه از زمان تأسیس صندوق بیمه کشاورزان قرار بود طی دوسال همه افراد فاقد بیمه، بیمه شود، اما پس از ۱۴ سال هنوز هم عده‌ای بیمه نشده، داریم و عده‌ای هم در مدت زمان کوتاهی بیمه خود را پرداخت کرده و بعد از زمانی ارتباطشان با بیمه قطع شده تصریح کرد: ظرفیت حمایتی خوبی برای قشر کشاورزان فراهم شده، اما هنوز میزان مشمولیت افراد در حد انتظار نیست.

۲۳ هزار روستایی ارتباط خود را برای پرداخت بیمه قطع کردند

حسن ابراهیمی مدیر صندوق بیمه روستایی استان یزد در این نشست با بیان اینکه ۴۰ درصد از روستاییان یزدی پرداخت بیمه خود را تمدید کردند و ۶۰ درصد پرداخت بیمه را پس از دو سال رها کردند، افزود: ۱۰ هزار نفر پرداخت بیمه را ادامه می‌دهند و ۲۳ هزار نفر از روستائیان ارتباط خود را برای پرداخت بیمه قطع کردند.

وی افزود: با همکاری دستگاه‌ها می‌توانیم گام بزرگی در استان برداریم و هیچ سرپرست خانواری در روستا‌های ما بدون‌ بیمه نباشد تا اطمینان خاطر برای بازنشستگی روستائیان برقرار شود.

محمود زارع رشکوییه مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد همچنین در این نشست در گام‌های پیش رو از رشد و ستاره شدن استان یزد در بیمه اجتماعی کشاورزان خبر داد.

وی از درخشش شش طرح شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد در جشنواره ملی خبر داد و افزود: ۱۴۰ طرح به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال شد که ۱۹ طرح آن از استان یزد بود.

وی ادامه داد: ۴۶ طرح انتخاب شدند که ۶ طرح از آن‌ها هم به یزد اختصاص داشت و یک طرح برگزیده کشوری شد.

در پایان جلسه از ۵ دهیار منتخب قدردانی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.