پس از تصویب قانونی در ممنوعیت حمل سلاح‌های جنگی در نیوزیلند، مردم این کشور سلاح‌های خود را به پلیس تحویل می‌دهند و پول می‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آن که دولت نیوزیلند بسیاری از انواع سلاح‌های نیمه اتوماتیک را غیرقانونی اعلام کرد، ده‌ها نفر از صاحبان سلاح در شهر کرایست‌چرچ روز شنبه سلاح‌های خود را در ازای پول تحویل دادند.

پلیس گفت در این مبادله، آن‌ها تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار دلار نیوزیلند (۲۸۸ هزار دلار آمریکا) به ۱۶۹ مالک سلاح پرداخت کردند. این پول به طور مستقیم به حساب بانکی آن‌ها واریز شد.

پس از حادثه ماه مارس که طی آن یک فرد مسلح ۵۱ نفر را در دو مسجد در کرایست چرچ به ضرب گلوله از پای درآورد، قانونگذاران نیوزیلند در ماه آوریل قانون جدیدی را در ممنوعیت مالکیت سلاح‌های جنگی تصویب کردند. بر اساس این قانون، مالکان سلاح تا ماه دسامبر فرصت دارند که سلاح‌های ممنوعه خود را تحویل دهند.

پلیس اعلام کرد: بر اساس قانون جدید، دستکم ۱۴ هزار سلاح در سراسر کشور ممنوع شده است. تخمین زده شده است که ۱ تا ۱/۵ میلیون سلاح و ۲۵۰ هزار مالک سلاح با مجوز، در نیوزیلند وجود دارد.

بر اساس این برنامه، مالکان سلاح بین ۲۵ تا ۹۵ درصد از قیمت یک سلاح جدید را بدون کسر مالیات دریافت می‌کنند و این بستگی به سلاح آن‌ها دارد.

کسانی که سلاح‌هایی دارند که در قانون جدید ممنوع نشده‌اند نیز می‌توانند آن‌ها را به پلیس تحویل دهند، اما در ازای آن پولی دریافت نخواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار