دانش‌آموزان شهرستان مرزی آستارا ۳۱ رتبه استانی را در مسابقات فرهنگی هنری مدارس از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید سجاد موسوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا گفت: دانش‌آموزان مدارس این شهرستان ۳۱ رتبه برتر استانی را در سی‌و هفتمین دوره از مسابقات فرهنگی هنری مدارس کسب کردند.

وی افزود: ۳۱ نفر از دانش‌آموزان مدارس خواجه‌نصیر، طالقانی، عصرپیام، سماء، حضرت زهرا (س)، شهید مرحبا، افروز، سروش، توحید، یوسف‌آبادی، شرف، شهره کریم‌زاده، شهید علی‌انصاری و فاطمیه در سی‌و هفتمین دوره از مسابقات فرهنگی‌هنری مدارس در چهار بخش آوایی، ادبی، هنر‌های دستی و تجسمی موفق به کسب رتبه‌های برتر استانی شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا گفت: «سایه صوفی‌زاد» و «حلیا اصولی» در رشته گلیم‌بافی موفق به کسب رتبه اول استانی، «انوشا اسکندری» در رشته مشبک و «عسل یعقوبی» در رشته ملیله‌کاری موفق به کسب رتبه دوم استانی و «ساره سیدی» در رشته‌های فرش و قالی‌بافی موفق به کسب رتبه سوم استانی در سی‌وهفتمین دوره از مسابقات فرهنگی هنری مدارس شده‌اند.

سید سجاد موسوی، با اشاره به نفرات برتر هنر‌های تجسمی، افزود: «عسل بیگانه» در نگارگری، «پارمیدا سبلانی» در تشعیر، «پارمیدا سهرابی» در آب مرکب، «آنیا سلمانی» در گواش، «تانیا طاهری» در طراحی آرم «صهبا نعیم‌وش» در خط ثلت رتبه اول، «فاطمه جوادی» نقشه قالی رتبه دوم، «فاطمه‌زهرا لقمان‌نیا» در تذهیب، «حنانه اکبریان» در نقاشی خط، «روژینا رشیدی» در آبرنگ، «کتایون جلائی» در عکاسی رتبه سوم استانی را کسب کرده‌اند.

وی، با بیان اینکه «مهدی بنی‌خادمی» و «سید مبین دانیال» در شکسته‌نستعلیق به ترتیب رتبه‌های اول و دوم استانی را کسب کرده‌اند، گفت: «تینا اسداله‌زاده» در پوسترسازی، «فرشته کریمی‌نژاد» در طراحی جلد و «آمنه امام‌پور» در طراحی آرم رتبه اول، «احیا بندرچیان» در پوسترسازی رتبه دوم، «فاطمه رازی» در نقاشی با رنگ روغن، «شیدا عباسی» در نقاشی با مدادرنگی رتبه سوم استانی را کسب کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا، «روناز ساسانیان» را نفر دوم رشته شعر و «مبینا سیاه‌سوها» را برگزیده رشته داستان‌نویسی معرفی کرد و افزود: در بخش هنر‌های آوایی «پانیز آسانی» در نوازندگی گیتار و «اروین ضیاء» در نوازدگی پیانو رتبه اول و «پارسا رنگیدن» و «معین‌الدین حمیدی» در دف‌نوازی رتبه دوم استانی را کسب کرده‌اند.

موسوی تصریح کرد: هزار و ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس این شهرستان در مرحله شهرستانی سی‌وهفتمین دوره از مسابقات فرهنگی‌هنری مدارس شرکت کرده بودند و حدود ۱۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله استانی مسابقات راه یافتند.

 

انتهای پیام/م.ع

کسب ۳۱ رتبه استانی از سوی دانش‌آموزان آستارا در مسابقات فرهنگی هنری مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.