وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر ایرانی بر گرد امام رضا (ع) ظهور کرد.

امام رضا (ع) گنجینه هنر ایرانی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفدهین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به اینکه امام رضا (ع) حلقه وصل ما ایرانیان است گفت: با توجه به حضور اقوام و مذاهب گوناگون در کشورمان، امام رضا (ع) حلقه‌ی وصلی در چهار فصل فرهنگی و تمدنی است و تمامی اقوام و مذاهب به آن امام بزرگوار عشق می‌ورزند.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) زمانی که به ایران آمدند میهمان این مکان بود، اما پس از گذشت ١٢ قرن او میزبان است و ما میهمان که از این حیث فضیلت ایشان به ما رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به برکت وجود امام رضا (ع) محبت ومعارف اهل بیت (ع) در ایران زمین گسترانده شد گرچه بذر این محبت در دهه‌های پیش نیز بود.

صالحی با اشاره به دوره‌ی سه ساله حضور امام رضا (ع) در ایران که باعث تغییر و تکمیل هویت جامعه ایرانی به محبت اهل بیت در آن مقطع زمانی حساس بود افزود: بواسطه این حضور بود که امام رئوف از طریق گفتگوها، پرسش و پاسخ ها، نامه هاو خطابه‌ها توانستند تفکر اهل بیت را بر تفکر پیشین ایرانیان جانشین و تعمیق ببخشند.

وی تصریح کرد: هرچه در این حوزه فعالیت کنیم ادای دین است، پاسخی به ادای دین تاریخی و دهه کرامت فرصتی برای این ادای دین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر سیال ایران را بر گرد حرم رضوی می‌بینیم گفت: روزه منوره، مسجد گوهرشاد، گنبد سلطان و صحن نو با قدمتی ٢٠٠ ساله و موزه حرم رضوی از جمله نمونه‌هایی است که بر گرد حرم امام رضا (ع) تاریخ هنر ایرانی را نشان می‌دهد.

صالحی با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده در این جشنواره، ارتباط با لایه‌های معنایی علم و فرهنگ رضوی است ادامه داد:در ترویج فرهنگ رضوی اتفاقات خوبی افتاده است که این اتفاقات خوب باید به عالی مبدل شود و کاری که برای امام رضا (ع) خلق شود باید در شأن آن امام بزرگوار باشد.
 
انتهای پیام//ز.م
 

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره بین المللی امام رضا (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.