اختلافات خانوادگی انگیزه انتشار تصاویر خصوصی/اجرای طرح شبانه پلیس با همراهی دستگاه قضا

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۴ تیر ماه در استان ایلام را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

اختلافات خانوادگی انگیزه انتشار تصاویر خصوصی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۴ تیر ماه در استان ایلام را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

اختلافات خانوادگی انگیزه انتشار تصاویر خصوصی

رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی یکی از شهروندان خبر داد.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا ایلام گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان خانم به این پلیس مبنی بر مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم یا متهمین با ایجاد صفحاتی به نام شاکی و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی و درج مطالب کذب و تهمت باعث مزاحمت و هتک حیثیت وی شده بودند.

رئیس پلیس فتا ایلام ادامه داد: با پیگیری مستمر و انجام اقدامات فنی و پلیسی انجام‌شده عامل انتشار تصاویر که از اقوام شاکی بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

وی با اشاره به جزئیات پرونده بیان کرد: متهم در برابر مستندات موجود ضمن اعتراف به جرم خود، انگیزه اش را از این کار اختلافات خانوادگی و انتقام جویی عنوان کرد.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: پس از تکمیل تحقیقات، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

رئیس پلیس فتا ایلام در توصیه به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و به هیچ وجه آن‌ها را در اختیار افراد غیر حتی نزدیکان خود قرار ندهند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

سرهنگ جمالی یادآورشد: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده با هرگونه جرایم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

 

اجرای طرح شبانه پلیس با همراهی دستگاه قضا

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با بیان اینکه با حضور میدانی جانشین دادستان در راستای حفظ حقوق شهروندی و نظارت بر عملکرد ضابطین، طرح شبانه پلیس اجرا شده است گفت:۸ سوداگر مرگ نیز در این استا دستگیر شدند.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان، طرح پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهر ایلام به منظور برخورد با مخلان نظم وامنیت و همچنین وسایل نقلیه متخلف، موضوع بصورت ویژه در دستور کار قرار ماموران انتظامی گرفت.

وی با اشاره به حضور میدانی جانشین دادستان در راستای حفظ حقوق شهروندی و نظارت بر عملکرد ضابطین افزود:در این طرح ۸ سوداگر مرگ دستگیر و ۱۸ دستگاه وسیله نقلیه متخلف توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سرهنگ موسوی بیان کرد:از دیگر نتایج این طرح دستگیری ۵ سارق بوده است که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی ادامه داد: برقراری نظم و امنیت در جامعه حاصل مشارکت و همراهی خوب شهروندان و سایر سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی با پلیس است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام ضمن تقدیر و تشکر از همراهی خوب شهروندان در اجرای این طرح از آنان خواست، هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی را جدی بگیرند.

 

انضباط و آموزش از اصول پیشبرد اهداف پلیس است

معاون هماهنگ کننده استان ایلام  با بیان اینکه توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری رهگشا در امورات است، گفت: رعایت انضباط و توجه به امر آموزش از اصول پیشبرد اهداف پلیس است.

 سرهنگ کریم نصراللهی معاون هماهنگ کننده استان ایلام گفت: هدف ناجا ارتقاء امنیت اجتماعی و احساس آرامش در بین آحاد جامعه است و در این راستا پلیس با تهدید کنندگان امنیت مماشات نخواهد کرد.

وی با اشاره به سخنان امام رضا علیه السلام که می‌فرماید، دوست هرکس عقل اوست و دشمنش جهل است، افزود: کارکنان انتظامی با تدبر و توجه ویژه به امر آموزش و انضباط که از اصول پیشبرد اهداف پلیس است می‌توانند رضایت مردم را در زمینه امنیت اجتماعی جلب کنند.

معاون هماهنگ کننده استان اضافه کرد: از وظایف فرماندهان مدیران و سایر رده‌های انتظامی، اهمیت دادن به برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوعات مختلف از جمله رعایت انضباط ظاهری و معنوی در اجرای مأموریت‌ها است.

سرهنگ نصرالهی با بیان اینکه اقتدار و توان بالای پلیس در انجام ماموریت‌ها از مطالبات بحق مردم است، بیان کرد:کارکنان انتظامی در برخورد با مردم خوشرو و در برابر هنجار شکنان با اقتدار رفتار کنند.

 

نقش بی بدیل معتمدین و ریش سفیدان در برقراری امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان گفت: معتمدین و ریش سفیدان، نقش بی بدیلی در برقراری و حفظ امنیت اجتماعی پایدار دارند.

 سرهنگ رضا خورانی فرمانده انتظامی شهرستان سیروان گفت: دستیابی به عدالت اجتماعی و برقراری امنیت، همواره از نیاز‌های جامعه است.

وی در ادامه با اذعان به ثمرات خوب و مفیدی که معتمدین و ریش سفیدان در حفظ سلامت جامعه و امنیت شهرستان داشته اند افزود: تلاش ریش سفیدان و مصلحان در راه تحقق امنیت پایدار می‌تواند سر منشاء تحرک و پویایی در جامعه باشد.

 سرهنگ خورانی اظهار کرد: ماموریت اصلی و مهم پلیس، تامین امنیت جامعه و مقابله با هر نوع نا امنی است که در این راستا همکاری مردم و ریش سفیدان در حل اختلافات قومی و محلی، نقش بسزایی در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: پلیس با همکاری معتمدان و ریش سفیدان طوایف و اقشار مختلف مردم در صدد تولید و ایجاد امنیتی مطلوب در سطح جامعه است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.