٤٠ نفر از حافظان قرآن کریم استان بوشهر تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم و افتتاحیه سال تحفیظی ٩٨ افزود: انس با قرآن کریم که سراسر نور هدایت است، توفیقی است که نصیب همه انسان‌ها نمی شود.

فاطمه کرمپور از فعالیت ٨٠ موسسه فعال قرآنی و بیش از ٣٠٠ خانه قرآن شهری و روستایی خبر داد و افزود: استان بوشهر مهد فعالیت‌های قرآنی است و یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج و فعالیت های قرآنی است که در استان بوشهر به صورت جدی و زیربنایی به آن پرداخته می‌شود.

وی  با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به آموزش ١٠ میلیون حافظ قرآن تا سال ١٤٠٤، بیان کرد: در یک سال گذشته ٤٠ نفر از نوجوانان و جوانان موسسه نورالثقلین استان بوشهر موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند که این فعالیت با همکاری موسسه قرآنی دارالتحفیظ الهادی علیه السلام استان فارس صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از ٩٠ نفر از نوجوانان و جوانان استان بوشهر اکنون حافظ کل قرآن کریم هستند، گفت: برای دوره جدید ٥٠٠ نفر از نوجوانان و جوانان برای حفظ کل قرآن کریم ثبت نام کرده‌اند.

در این مراسم از چهار نفر از ٤٠ حافظ قرآن کریم شامل چهار برادر و ۳۶ خواهر با اهداء تندیس و گواهینامه حفظ کل قرآن قدردانی شد.

در میان تجلیل شدگان اولین بانوی حافظ کل قرآن استان، کم سن ترین با ۱۲ سال سن و جهاندیده ترین با ۶۰ سال سن حضور داشتند.

اجرای تواشیح و بیان خاطرات از زبان رضا عبدالله زاده پیشکسوت قرآنی استان بوشهر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/ک

از حافظان قرآن استان بوشهر قدردانی شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.