مدیرکل اداره تغذیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور گفت:ترویج تغذیه سالم، آموزش تغذیه، ومشاوره جهت تنظیم رژیم غذایی مردم ازمهمترین برنامه های دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت است.

ترویج تغذیه سالم، ازمهمترین برنامه های  وزارت بهداشت استزهرا عبدالهی مدیرکل اداره تغذیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  بر اساس سند بهبود تغذیه وزارت بهداشت ۱۰۰ در صد مراجعه کنندگان به مراکز جامع سلامت و پایگاههای سلامت باید خدمات مشاوره تغذیه را دریافت نمایند.

وی افزود:مصرف شکر و غذاهای پرچرب بعنوان دو الگوی نامناسب در ایران شایعتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلاتی که در کشور داریم به لحاظ تغذیه ای اضافه وزن است که درصد بالایی از جمعیت در همه ی گروه های سنی دچار اضافه وزن هستند به همین علت بیماریهایی مثل دیابت , فشار خون خیلی شایع و اولین علت ان الگوی غذایی نامناسب است که در برنامه های بهبود تغذیه اصلاح الگوی غذایی و ترویج تغذیه سالم است.

زهرا عبدالهی موضوع توجه به کمبود ریز مغذی ها را در کشور مهم خواند وگفت :هم اکنون در بحث پیشگیری وکنترل ریزمغذی ها , غنی سازی آرد با اهن و اسیدفولیک انجام شده است و ذر تمام کارخانجات ارد با اضافه کردن اسیدفولیک و اهن به ارد توانستیم تا حدودی از کم خونی و کمبوداهن پیشگیری کنیم .

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات حوزه سلامت را در حال حاضر مشکل کمبود ویتامینDاعلام کرد و گفت:یکی از برنامه هایی که دنبال میکنیم علاوه بر غنی سازی ارد با اهن و اسید فولیک با ویتامینD است که از طریق نان غنی شده مردم ویتامینD موردنیاز خود را تامین کنند .

وی هدف از اجرای این برنامه را تغذیه سالم عنوان کرد وگفت هم اکنون بیش از۱۶۰۰نفرکارشناس دراین حوزه فعالیت میکنند.

همچنین طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:هم استانی ها می توانند از خدمات مشاوره کارشناسان تغذیه استان بصورت رایگان استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

سفر معاون وزیر بهداشت به زاهدان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار