رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت جام گفت: واحد شناسایی اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی تربت جام راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدافکار رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت جام گفت: دانشکده علوم پزشکی تربت جام با جمعیت تحت پوشش حداقل دو بیمارستان و تیم تایید و تشخیص مرگ مغزی شرایط لازم را برای راه اندازی این واحد دارا می‌ باشد.

وی با اشاره به برخی از وظایف واحد شناسایی اهداء پیوندی، تصریح کرد: شناسایی موارد مرگ مغزی در بیمارستان‌های تحت پوشش، ویزیت موارد فوق، تشخیص مرگ مغزی و صحبت با خانواده‌ها برای اهدای عضو از جمله وظایف این واحد می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت جام با اشاره به صدور آنی کارت اهدا عضو گفت: در سامانه ثبت نام و صدور آنی کارت اهدای عضو، کد ملی هر فرد به صورت آنلاین کنترل شده و در صورتی که اطلاعات مطابق کارت ملی وارد شده باشد، کارت اهدای عضو صادر شده و متقاضی میتواند همان لحظه کارت خود را ذخیره و چاپ نماید.

افکار افزود: اطلاعات داوطلبین دریافت کارت، بلافاصله وارد سامانه کشوری کارت اهدای عضو شده و در آن ذخیره می‌شود و این سامانه از طریق کلیه بیمارستان‌های کشور قابل دسترسی بوده و امکان جستجوی نام افراد مرگ مغزی بستری در این بیمارستان‌ها وجود دارد.
 
وی ادامه داد: همچنین متقاضیان می توانند برای دریافت کارت اهدای عضو کد ملی خود را به شماره ۳۴۳۲ پیامک کنند. 

انتهای پیام//س. ج

صدور آنی کارت اهدای عضو در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.