طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، سعید حسینی رئیس جدید اداره میراث فرهنگی شهرستان سمنان معرفی و از خدمات دوست محمدی رئیس سابق این اداره تقدیر به عمل آمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مراسم تودیع و معارفه مسئولان سابق و کنونی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان عصر دوشنبه با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در حالی به میزبانی این اداره برگزار شد که طی حکمی سعید حسینی به عنوان رئیس جدید این اداره منصوب و از خدمت دوست‌محمدی رئیس سابق این اداره تقدیر به عمل آمد.

در حکم انتصاب حسینی که از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان صادر و در این مراسم قرائت شد، آمده است نظر به سوابق، تعهد و مسئولیت‌پذیری جنابعالی به‌موجب این ابلاغ با حفظ پست سازمانی، شما را به‌عنوان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان منصوب می‌کنم، مقتضی است ضمن هماهنگی لازم و استفاده بهینه از امکانات موجود تمامی تلاش و مساعی خود را در تحقق هر چه بهتر اهداف اداره کل در ایجاد ارتباط درون و برون سازمانی با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های استانی و ملی و نیز روش‌ها و تکنیک‌های به‌روز و کارآمد منظور کنید.

گفتنی است حسینی با حفظ سمت در شهرداری سمنان به عنوان سرپرست میراث فرهنگی سمنان معارفه می‌شود. از اقدامات وی می‌توان به طراحی و ترسیم نقشه‌های فاز یک و دو معماری مراکز مذهبی استان اعم از مصلی بزرگ و همچنین مهدیه بزرگ شهر سمنان بر اساس الگو‌های معماری اسلامی ایران اشاره کرد.

فرماندار سمنان در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت جایگاه میراث فرهنگی، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی در آمایش سرزمین در سمنان، گردشگری است و باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود.

سید عباس دانایی تردد سالانه میلیون‌ها زائر رضوی از سمنان را یک فرصت دانست و ابراز داشت: علاوه بر پذیرایی از این افراد، می‌بایست شرایطی را فراهم آورد که با افزایش ماندگاری زائران، شرایط اقتصادی منطقه را نیز بهبود بخشید.

وی افزود: سمنان دارای ظرفیت‌های گردشگری و معنوی فراوانی است که معرفی آن‌ها با مسافران و زائران به خصوص در ایامی مانند نوروز و تابستان می‌تواند به ارتقای اقتصادی منطقه منجر شود.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام / م

ضرورت توجه ویژه به ظرفیت های گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.