معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از تمامی فعالان حوزه رسانه و هنرمندان به خصوص سینماگران و روزنامه نگاران در ایران و افغانستان دعوت کرد تا بر تغییر و اصلاح بازنمایی از تصویری از واقعیت جامعه افغانستان متمرکز شوند.

معاون شهردار تهران: تصویر واقعیت جامعه افغانستان بازنمایی شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از تمامی فعالان حوزه رسانه و هنرمندان به خصوص سینماگران و روزنامه نگاران در ایران و افغانستان دعوت کرد تا بر تغییر و اصلاح بازنمایی از تصویری از واقعیت جامعه افغانستان متمرکز شوند.

محمدرضا جوادی یگانه در مراسم افتتاح مرکز توسعه سلامت روان مهاجر به عنوان نخستین مرکز آموزشی-پژوهشی و مشاوره‌های روان‌شناختی ویژه مهاجران افغانستان در ایران در شهرری افزود: اصلاح بازنمایی از جامعه افغانستان کمتر مورد توجه بوده است.

وی همچنین از اینکه در فضای رسانه‌ای و سیاسی ایران طی دهه‌های گذشته، افغانستانی‌ها عموماً به عنوان مقصر برخی مشکلات جامعه ایران در موضوعات مربوط به جرم، مواد مخدر یا بهداشت معرفی شده اند، انتقاد کرد.

جوادی‌یگانه خاطرنشان کرد: خدمات افغانستانی‌ها به جامعه ایران از جمله دفاع از ایران در برابر تجاوز خارجی، ایفای نقش در آبادانی ایران و نیز نگهداشت شهر تهران، تبلیغ نشده است و جامعه کمتر از آن آگاهی دارد.

معاون شهردار تهران درباره مرکز توسعه سلامت روان مهاجر نیز با بیان اینکه فعالیت جامعه مهاجر افغانستانی از ویژگی‌های این مرکز است افزود: از آنجاکه این مجریان درک و شناخت بهتر و دقیق‌تری از خصوصیات جامعه خود دارند می‌توانند در زمینه آموزش، تحقیق و مشاوره که در آن شناخت بافت فرهنگی و اجتماعی مهم است موفق‌تر باشند.

به نوشته ایرنا، از جمله اهداف راه اندازی این مرکز تأمین، حفظ و ارتقای سلامت روانی مهاجران افغانستانی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی از طریق دسترسی عادلانه مهاجران به خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی با مشارکت اداره کل سلامت شهرداری تهران، اداره سلامت شهرداری منطقه ۲۰، پژوهشکده فرهنگ‌پژوهی دانشگاه علامه طباطبایی و کانون نخبگان افغانستان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار