فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی‌اصفهانی کرمانشاه گفت : زائران خانه خدا می‌توانند تا ۱۵۰ گرم زعفران، ۱۵۰ گرم طلا و ۵ هزار یورو ارز، همراه خود از کشور خارج کنند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سیامک یدی فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی‌اصفهانی کرمانشاه گفت : امسال طبق سنوات گذشته با پرسنل آموزش دیده پلیس فرودگاه کرمانشاه خدماتی به زائران سرزمین وحی ارائه می‌دهیم.

وی گفت : به زائران سرزمین وحی در خصوص حمل دارو‌های حاوی کدوئین، و مواد مخدر و عرقیات ناشناخته مانند عرق ریشه شیرین‌بیان و ... هشدار داده می‌شود، چون در کشور عربستان برای حمل مواد مخدر مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اینکه از زائران خواست مراقبت وسائل و اشیای همراه خود باشند، تاکید کرد: حمل دارو‌های حاوی کدئین حتی اگر با تجویز پزشک باشد برای زائران ممنوع است، پزشک کاروان دارو‌های جایگزین و مورد نیاز زائران را در اختیارشان قرار می‌دهد؛ حمل مواد مخدر و دارو‌های کدئین‌دار از یک تا پنج سال محرومیت سفر دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه تسهیلات سفر در فرودگاه کرمانشاه انجام خواهد شد، ابراز داشت: زائران ایرانی کاری کنند که الگو‌های مناسبت برای ما و نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور عربستان باشند.

یدی حمل دارو‌های ممنوعه را برای زائران آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی‌گرم، قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی‌گرم، شربت متادون، قرص هیدرومرفین ۲ میلی‌گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی‌گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول دیازپام ۱۰ میلی‌گرم، قرص دیازپام ۲، ۵ و ۱۰ میلی‌گرم، آمپول بوپرنورفین و قرص بوپرنورفین عنوان کرد و افزود: این قلم دارو‌ها حتی اگر پزشک تجویز شده باشد، همراه زائران نباید حمل شود.

فرمانده پلیس فرودگاه کرمانشاه با اشاره به اینکه همزمان با پرواز حج پرواز‌های دیگری انجام می‌شود، از زائران خواست مراقبت از اشیا و لوازم همراه خود را به خوبی داشته باشند، سعی کنند تعداد بدرقه کنندگان محدود باشد، از پذیرفتن لوازم دیگران جدا خودداری کنند، چنانچه موردی در ساک یا وسائلی مشاهده شود مسؤولیت با حمل کننده است.

وی هدف خدمت پلیس فرودگاه را ایجاد آرامش و سفری با امکانات آسان برای زائران عنوان کرد و افزود: زائران استان‌های ایلام و همدان نیز از فرودگاه کرمانشاه عازم سرزمین وحی می‌شوند.

یدی تعداد زائران امسال را با اختلاف جزئی برابر با سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۰ نفر عنوان کرد که طی پنج پرواز عازم سفر حج می‌شوند و افزود: تاریخ برگشت دقیق مشخص نیست، اما سفر یک‌ماهه است که زائران ۴۸ ساعت قبل وسائل را باید به فرودگاه تحویل دهند و چهار ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.

این مسؤول از حضور نماینده دادستان و بازپرس ویژه در فرودگاه خبر داد و افزود: هرگونه پرونده تخلف بلافاصله رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: زائران خانه خدا می‌توانند تا ۱۵۰ گرم زعفران، ۱۵۰ گرم طلا و ۵ هزار یورو ارز، همراه خود از کشور خارج کنند.

یدی از زائران خواست از همراه داشتن ترشی‌جات و مواد اسیدی مانند سرکه آبغوره و آبلیمو خودداری و وسائل خود را به امانت‌داری فرودگاه با اخذ رسید بسپارند .

 

 

انتهای پیام/د

حجاج از پذیرفتن لوازم دیگران جدا خودداری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.