برگزاری همایش تکریم امامزادگان در چهارمحال و بختیاری

همایش تکریم از مقام شامخ امامزادگان در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همایش تکریم از مقام شامخ امامزادگان با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد و جمعی از مسئولان در شهرکرد  برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این همایش با اشاره به واقف خیر اندیش عبداله نجفی بختیاری گفت: از آنجایی که مسئله وقف آخرت ساز است آقای نجفی بختیاری پس از شناخت واقعی و جایگاه وقف و همچنین شناخت ارزش والای امامزادگان و ائمه اطهار از دارایی و زندگی خود دست کشید و سال‌های باقیمانده عمر خود را صرف خدمت به ائمه و امامزادگان کرد.

وی افزود: این خیر بزگوار با پای پیاده به عتبات عالیات و مشهد مقدس سفر می‌کرد تا جایی که به شیخ عبداله پیاده معروف شد و اموال خود را در راه خیر وقف و امروزه جایگاه والایی در بین مردم استان دارد.

نکونام اضافه کرد: ما امروزه با توجه به شرایط کنونی جامعه که از همه سو مورد هجمه‌های دشمن قرار گرفته‌ایم باید حاج عبدالله‌های زیادی در خانواده‌هایمان تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری هم در این همایش اظهار داشت: حرم امامزادگان محل نشر، تفسیر و تبیین آیات قرآن و کلام الهی بوده و هدف از نامگذاری روزی به عنوان تکریم امامزادگان ترویج و گسترش فضائل اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در راستای تقویت بنیه دینی مردم، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ارتقاء معرفت نسبت به سیره ائمه معصومین و امامزادگان عظیم‌الشان است.

وی با اشاره به وجود ۱۰۱ امامزاده در استان افزود: نقش خادمان در جذب جوانان و مردم به سمت این اماکن مقدس امری مهم است چرا که هیئت امناء و خادمین اماکن متبرکه حافظان بقاع و رونق بخش این مراکز هستند.

در پایان این همایش از هیئت امنا و خادمان برتر و مسئولین مراکز اجتماعی فرهنگی قرآنی امامزادگان استان چهارمحال و بختیاری تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/خ

وجود ۱۰۱ امامزاده در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار