ترک اعتیاد بیش از ۲۰ هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی استان همدان

بیش از ۲۰ هزار نفر پارسال در مراکز ترک اعتیاد استان همدان موفق به ترک شده اند.

ترک اعتیاد بیش از ۲۰ هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی استان همدانامیر کوکاییان، معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: ما در استان همدان ۱۱ مرکز ترک اعتیاد دارو درمان و ۴۵ کمپ اقامتی پر هیز درمان و به صورت خود معرف داریم که پارسال ۱۹ هزار و ۵۹۰ نفر در این مراکز ترک اعتیاد داشته اند.

وی با بیان اینکه ۴ مرکز ترک اعتیاد در همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان داریم افزود: امسال هم تاکنون ۵ هزار نفر در این مراکز برای ترک اعتیاد مراجعه کرده اند.کوکاییان با اشاره به ترک اعتیاد ۸۱۶ نفر در مراکز ستاد مبارزه با اعتیاد استان همدان اظهار داشت: این افراد را با حکم قضایی دستگیر و برای یک مدت سه ماهه بستری و ترک داده می‌شوند.

وی ادامه داد:پارسال ۲۸۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات پیشگیری اعتیاد در استان قرار گرفتند و امسال هم برنامه داریم ۳۰۰ هزار نفر را پوشش دهیم.

کوکاییان جامعه هدف بهزیستی استان را بیشتر زنان آسیب دیده و خانواده‌های در معرض خطر اعتیاد دانست و گفت: با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای این افراد و ایجاد ۶۰ مرکز پیشگیری اعتیاد در محله‌های آسیب پذیر استان در تلاشیم از اعتیاد این افراد جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: مراکز اقامت زنان آسیب پذیر هم در استان راه اندازی شده تا این افراد برای اقامت موقت، خواب، وسایل بهداشت فردی بهره‌مند شوند و با حضور در جامعه موجب اضطراب مردم نشوند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان افزود: این مراکز اقامت زنان آسیب پذیر به زنان مشاوره ترک اعتیاد، معرفی به مراکز کار آفرینی و بازگردانی به خانواده را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ا

ترک اعتیاد ۵ هزار نفر امسال در استان همدان

برچسب ها: بهزیستی ، ترک اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.