به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، از ساعت ۸صبح امروز (جمعه) مراتع روستای باغبزم بخش مرکزی شهرستان بردسیر دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی رجبی‌زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: گرچه نیرو‌های منابع طبیعی و سایر نیرو‌های امدادی در نخستین ساعات آتش سوزی در منطقه دهستان باغبزم بردسیر حضور دارند و در حال خاموش کردن آتش هستند، ولی کمک‌های مردمی می‌تواند در پایان بخشیدن به این آتش سوزی که دامنه ان وسیع هم هست سرعت ببخشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان بیان کرد: هنوز وسعت آتش‌سوزی مشخص نیست و پس از اطفای حریق مساحت آتش‌سوزی اندازه‌گیری می‌کنیم و اکنون همه تمرکز خود را بر روی خاموش کردن آتش قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به درخواست ستاد بحران شهرستان بردسیر مبنی بر کمک مردم بومی منطقه برای خاموشی آتش عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشتر آتش‌سوزی‌ها در مناطق صعب‌العبور به‌وقوع می‌پیوندد و اداره منابع طبیعی نیرو به میزان کافی ندارد لذا باید از نیرو‌های مردمی و سایر دستگاه‌ها در زمان حوادث به کمک ما بیایند.

رجبی‌زاده ادامه داد: در سال‌های اخیر نیرو‌های مردمی محلی آموزش داده و تجهیزات اولیه نیز در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم تا در صورت وقوع آتنش سوزی به کمک نیرو‌های منابع طبیعی بیایند.

براساس این گزارش ستاد بحران بردسیر هم در ساعت اولیه صبح امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به گزارشات واصله مبنی بر آتش سوزی بخشی از مراتع بالادست و مرتفع روستای باغبزم بخش مرکزی، ستاد بحران شهرستان بردسیر ضمن اشاره به وسعت زیاد آتش سوزی از همه شهروندان درخواست کرد در صورت امکان نسبت به مساعدت نیرو‌های امدادی و منابع طبیعی نیز اقدام کنند.

این سومین آتش سوزی دهستان باغبزم طی ماه‌های اخیر است.

بردسیر در در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.


انتهای پیام/پ

 

آتش سوزی در دهستان باغبزم بردسیر

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار