میدرضا حاجی بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش و رئیس فراکسیون فرهنگیان اظهار کرد: نگاهی که رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش دارند را تا به حال در هیچ فرد دیگری مشاهده نکردهایم ایشان در سیاستهای ابلاغی خود تأکید دارند که آموزش و پرورش در اولویت باشد. وقتی سال ۹۱ خدمت ایشان رسیدم فرمودند در میان وزارتخانهها آموزش و پرورش جایگاه بالاتری دارد.
وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: وقتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت میکنیم میگوید حقوق ۲۰ میلیونی یا بازنشستهای که حقوق بالا بگیرد، نداریم و به حقوق فردی که پایینترین حقوق را میگیرد ۲.۷ درصد و به فردی که بالاترین حقوق را میگیرد ۱۶ درصد اضافه کردهایم که این نوع افزایش جوانمردانه نیست.
تداوم فعالیت مدارس پلمپ شده پایتخت از مهر ۹۸
حجت الاسلام والمسلمین تیمور علیعسگری معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات توافق با بنیاد شهید برای تعیین تکلیف مدارس استیجاری آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس برنامهریزیهای قبلی که آقای حسینی سرپرست آموزش و پرورش با آقای شهیدی رئیس بنیاد شهید داشته است جلسهای سه جانبه با حضور افراد مذکور و استاندار تهران برای تعیین تکلیف این مدارس برگزار شد.
شکوهی گفت: تاکنون حدود چهار ماه از این تغییرات میگذرد و کار را با هماهنگی جلو میبریم تا در نهایت دانش آموزی متعادل و تمام و کمال داشته باشیم و در انجام این امر مهم و حساس به همکاری نزدیک استانها نیاز داریم.
وی تصریح کرد: دانشآموزان باهوش در مدارس بسیار داریم، اما دانش آموزی که از سلامت روان برخوردار باشد کم است بنابراین حراست از نونهالان و نوجوانان ضرورت پیدا میکند.
وی با بیان اینکه در استان تهران ۲ اداره کل آموزش و پرورش با ویژگیهای خاص خود داریم، ادامه داد: میانگین تراکم دانش آموزی در شهرستانهای استان تهران ۳۲ است در حالی که میانگین کل کشور ۲۴ است.
مدیرکل شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰ هزار دانش آموز و تربیت میشوند، گفت: از ۴۷۰ هزار دانشآموز اتباع خارجی ۱۱۲ هزار نفر در شهرستانهای استان تهران هستند.
براساس برجام هیچ تحریمی نباید وجود داشته باشد/ دنیا میخواهد درآمد نفتی ایران به صفر برسد
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: در مقاطعی با تنگناهای جدیدی مواجه هستیم و اگر به دنبال رفع موانع کشور هستیم راهی جز توجه به آموزش و پرورش و مدرسه وجود ندارد، تنها راه توسعه و رهایی از بیماری های مزمن کشور توجه به این نهاد است.
وی با تاکید بر نقش سرمایه انسانی در کشور گفت: سرمایه انسانی می تواند سرمایه های دیگر کشور را توسعه دهد و قادر است سایر سرمایه ها را به حرکت در آورد.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اولین و مهم ترین موضوعی که نباید با محدودیت به آن نگاه کنیم آموزش و پرورش است، گفت: این نهاد امروز یکی از قطب های اصلی توسعه سرمایه است و مسیر توسعه از آن میگذرد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: باوجود اینکه ۶ سال از روی کارآمدن دولت میگذرد، ۴ سال در تحریم بودیم اما به دنیا نشان دادیم ایران می تواند با قدرت های بزرگ بنشیند و یا گفتگو تعامل داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد ما از برجام استفاده نکنیم برخی تعهداتمان را انجام نمیدهیم و م این کار به این دلیل است که پذیرفته بودیم که ۳۰۰ کیلو اورانیوم غنی شده بیشتر در ایران نداشته باشیم یا درصد غنی سازی بیشتر از ۳.۶۷ درصد نباشد اما دنیا بداند با کشوری بیاراده ای روبرو نیست بلکه با مردمی متمدن و تاریخ ساز روبرو است و نمیشود که توافقی صورت گیرد و بعد یک طرفه به هم بزنند و بعد تحریم کنند و بگویند بیایید مذاکره کنید.
جهانگیری با اشاره به اینکه هیچ تحریمی طبق برجام نباید وجود داشته باشد، گفت: بازگشت به برجام کار ساده ای است اما اروپایی ها باید به آمریکا بگویند از تحریم های ظالمانه دست بردارد.
سال آینده؛ ایجاد رشتههای الکترونیک و کامپیوتر در مدارس سمپاد/ ۱۰۵ هزار مربی پیشدبستانی مشمول استخدام هستند
جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در نوزدهمین پرسش مهر کلیدی ترین موضوع نظام تعلیم و تربیت پرسیده شد که سه بخش دارد اول آنکه چه چیزی در نظام تعلیم و تربیت آموختید، کدام معلم بیشترین نقش در مهارت آموزی داشت، کدام مهارت برای آینده کشور مورد نیاز است؟.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال های ۱۹۰۰ تا ۱۹۵۰ پیرامون سرمایه نیروی انسانی، پژوهشی هایی انجام شد، گفت: نیروی انسانی پر بازده ترین سرمایه در آموزش و پرورش است و کشورهایی که سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه داشتند چهار و نیم برابر رفاه اجتماعی در این کشورها افزایش یافت.
حسینی ادامه داد: در دهه ۱۹۷۰ سهم انتقاد به نظام تعلیم و تربیت افزایش یافت، به این صورت که اول آنکه آموزش و پرورش باید از حافظه محوری دور باشد، مهم ترین محور تحقق عدالت اجتماعی باشد و روحیه پرسشگری و نقادی را افزایش دهد اما آنطور که شایسته است، عمل نکرد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در دهه ۷۰ به نظام تعلیم و تربیت ۳ انتقاد اساسی وارد شد اول اینکه باید در نظام تعلیم و تربیت روحیه انتقادی، پرسشگری، دوری از حافظه محوری و تحقق عدالت اجتماعی به نتیجه برسد و آنطور که شایسته و بایسته است انجام نشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: برای مهارت های فنی و حرفه ای بیش از ۹۰۷ هزار دانشآموز در هنرستانها تحصیل میکنند و نسبت ۳۶ درصدی را دارند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی 98-97 حدود ۲۲ درصد دانشآموزان تحت پوشش این طرح قرار میگیرند، همچنین در طرح ملی نوجوان و جوانان خوارزمی در متوسطه اول بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ دانشآموز تحتپوشش هستند.
تحصیل بیش از ۱۲۰ دانش آموز اوتیستیک در مدارس عادی/ افتتاح مدرسه اوتیسم در ۲ استان کشور
مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره برنامه این سازمان برای دانشآموزان مبتلا به اوتیسم اظهار کرد: برای این دانش آموزان برنامههای ویژهای داریم و تلاش کردیم تا در تمام استانهای کشور حداقل یک مدرسه اوتیسم وجود داشته باشد.