مدیرکل صداوسیما مرکز یزد گفت: با گفتگو می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل و به سمت پیشرفت حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، امیر احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیما یزد در خصوص اجرای طرح تقویت مهارت‌های گفتگو ویژه دانش آموزان گفت: در حال حاضر یکی از چالش‌های جدی جامعه‌ی ما ضعف در مهارت گفتگو است چراکه یا گفتگویی اتفاق نمی‌افتد یا اگر اتفاق می‌افتد گفتگویی موثری و سازنده نیست و در برخی از موارد به خشونت و زبری کشیده می‌شود.

پهلوانیان خاطرنشان کرد: بالا بردن مهارت گفتگو مخصوصا در بین نسل جوان و نوجوان برای آینده جامعه ما امری مهم و ضروری است، زیرا حل بسیاری از مشکلات جامعه در گرو برقراری ارتباط درست و متقابل است.

وی اضافه کرد: یک فرد زمانی مهارت گفتگوی بالایی دارد که علاوه بر اعتماد به نفس دارای خلاقیت ذهنی، دایره لغات وسیع و اطلاعات زیاد باشد همچنین توجه ویژه‌ای به رعایت نکات مربوط به زبان بدن قبل، حین و پس از سخنرانی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.
پهلوانیان تنوع و جذابیت ظاهری فضای مجازی را عامل گرایش برخی از افراد به این فضا دانست و افزود: ابزار‌های رسانه‌ای و فضای مجازی را می‌توان همچون هرم غذایی در نظر گرفت که پایین هرم که بخش اعظم هرم را تشکیل می‌دهد به کتاب اختصاص دارد و استفاده از ابزار‌های شنیداری (از قبیل رادیو)، رسانه‌های دیداری و در وهله‌ی آخر استفاده از فضای مجازی به ترتیب در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

شایان بذکر است که طرح تقویت مهارت‌های گفتگو و ارتباط موثر دانش آموزان از سال تحصیلی ۹۷-۹۸ از سوی وزارت آموزش و پرورش برای کلی کلیه مدارس دخترانه دوره اول متوسطه کلید خورد.

اتهای پیام/ غ

بسیاری از مشکلات جامعه از طریق گفتگو قابل حل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار