حجت الاسلام جعفری گفت: یکی از ویژگی های وقف مشارکتی گسترش فرهنگ وقف در سطح جامعه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام محمد جعفری در سخنرانی پیش از خطبه های آئین نماز جمعه شهر همدان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های وقف مشارکتی گسترش فرهنگ وقف در سطح جامعه است افزود: افراد با هر سطح درآمد می تواند در این کار نیک سهیم شوند.

وی به موقوفه مهر فاطمی خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: یک مجتمع مسکونی و تجاری در مساحت پنج هزار متر مربع ساخته شده است و درآمد حاصل از اجاره بخش تجاری این موقوفه هزینه برنامه های مرتبط با حضرت زهرا (س) می شود.

وی اظهار داشت: ۳۲۰ هزار سهم ۵۰۰ هزار ریالی برای این موقوفه در نظر گرفته شده که مردم با کمک هم، یک یا چند سهم را در قالب وقف تقبل می کنند.

کارشناس وقف خراسان رضوی ادامه داد: این هزینه ها برای برگزاری مجالس عزا، تالیف کتاب، برنامه های ولادت حضرت زهرا (س) و هر برنامه مرتبط با این حضرت هزینه می شود.

حجت الاسلام جعفری گفت: یکی از ویژگی های وقف مشارکتی گسترش فرهنگ وقف در سطح جامعه است و افراد با هر سطح درآمد می تواند در این کار نیک سهیم شوند.

وی افزود: تنگناهای اقتصادی موجب کاهش زمینه قرار گرفتن مردم در زمره واقفان شده است با این وجود "وقف دسته" جمعی زمینه قرار گرفتن تمامی افراد با هر سطح درآمدی در زمره واقفان را مهیا کرده است.

کارشناس وقف خراسان رضوی اظهار داشت: به گفته رسول خدا (ص) با مرگ انسان پرونده اعمالش نیز بسته می شود به جز کسانی که مردم از علم اش به علت تالیف کتاب و تربیت شاگردان موثر برای جامعه بهره می برند.

وی افزود: همچنین پرونده اعمال والدینی که اولاد صالح تربیت کردند و کسانی که وقف می کنند همچنان باز است.

جعفری وقف را صدقه جاری دانست و افزود: فردی که مسجد، مدرسه، مرکز درمانی احداث و آن را وقف می کند تا زمانی که مردم از آن بهره می گیرند برای این فرد ثواب نوشته می شود.

وی ادامه داد: همه افراد توان مالی احداث یک مکان و وقف آن را ندارند بنابراین "وقف مشارکتی" و "دسته جمعی" طرح ریزی شده به گونه ای که مردم با هم مبالغی نیت کرده و برای موضوع مورد نظر وقف می کنند.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه همدان تاکید کرد: حضرت زهرا (س) مظلوم هستند و ما آنقدر برای تاسوعا و عاشورا برنامه داریم برای حضرت زهرا برنامه و دغدغه نداریم.
انتهای پیام/ج

ترویج فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه یکی از ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.