سخنگوی وزارت خارجه پاکستان و سخنگوی طالبان ادعای امنیت ملی افغانستان مبنی بر هدایت حمله خونین قندهار از داخل خاک پاکستان را رد کردند.

واکنش پاکستان و طالبان به ادعای امنیت ملی افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان پنجشنبه هفته گذشته با دو موتر بمب گذاری شده و چند مهاجم انتحاری به فرماندهی پلیس قندهار حمله کردند که دستکم 90 کشته و زخمی برجای گذاشت.

امنیت ملی افغانستان روز گذشته با صدور بیانیه ای پاکستان را به دست داشتن در حمله خونین روز گذشته طالبان در قندهار متهم کرد.

امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که به اسناد قوی دست یافته که نشان می دهند حمله تروریستی به فرماندهی پلیس قندهار از پاکستان هدایت و رهبری می شده است. این نهاد همچنین یک نوار صوتی را منتشر کرد که مهاجمان در آن با شخصی به نام «ملاآغا» در شهر چمن پاکستان در حال گفتگو هستند.

«محمد فیصل»، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به این ادعا، رهبری این حمله از خاک پاکستان را بی اساس دانست و آن را تکذیب کرد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: اتهام زنی‌های علنی بر خلاف روح درک متقابل بین رهبری دو کشور برای حل مسائل از طریق هماهنگی بین نهادهای ذیربط است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: پاکستان همه اعمال تروریستی در افغانستان را محکوم می‌کند و امیدوار است که تلاش‌های دو طرف به طور سازنده‌ای برای برقراری صلح پایدار در افغانستان و منطقه ادامه یابد.

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی گروه طالبان نیز در واکنش به ادعای امنیت ملی افغانستان گفت حملات این گروه از جمله حمله اخیر در قندهار در داخل افغانستان طراحی شده است.

وی تصریح کرد: «دولت افغانستان از حملات این گروه هیچ آگاهی نداشته است به همین دلیل با تلفات سنگین روبرو می‌شود اما برای جلب توجه دست به تبلیغات دروغین می‌زنند».

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.