معاون تربیت بدنی و تندرستی آموزش و پرورش استان کردستان از اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان ورودی پایه هفتم در سطح استان خبر داد.

اجرای طرح دندان عاری از پوسیدگی ویژه دانش آموزان پایه هفتمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،افشین خوش گوار، افزود: در اجرای تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال تحصیلی جدید و با هدف کاهش شاخص پوسیدگی دندان در دانش آموزان، این طرح برای کلیه دانش آموزان ورودی پایه هفتم استان به اجرا درخواهد آمد.
خوش گوار در ادامه گفت: در این طرح حدود ۲۴ هزار دانش آموز ورودی پایه هفتم متوسطه اول مورد معاینه و درمان قرار خواهند گرفت و مدیران مدارس مکلف هستند که ضمن هماهنگی با کارشناسان سلامت مناطق، به نحو مقتضی این موضوع را به دانش آموزان و خانواد‌های آنان اطلاع رسانی نمایند.
وی افزود: معاینه دهان و دندان، فیشور سیلانت، ترمیم، کشیدن دندان، پالپومی و درمان پالپ زنده، جرمگیری و بروساژ از جمله خدماتی است که در این طرح اجرا میشود
وی در ادامه اظهار داشت: دانش آموزان پایه ششم هنگام ثبت نام باید گواهی تایید شده دهان و دندان عاری از پوسیدگی را به مدرسه محل ثبت نام خود تحویل دهند
ارائه گواهی دهان و دندان عاری از پوسیدگی یکی از شروط الزامی هنگام ثبت نام دانش آموزان ورود به پایه هفتم است.

انتهای پیام/ت

اجرای طرح دندان عاری از پوسیدگی در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.