به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم انعقاد تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات با حضور جواد حسینی، سرپرست آموزش و پرورش و جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد.
حسینی، سرپرست آموزش و پرورش اظهار کرد: براساس قانون برنامه ششم، اگر دنبال کشور الکترونیک هستیم، کانون و مرکز این توسعه الکترونیک مدارس و کارگزاران تغییر و تحول معلمان هستند.
وی ادامه داد: بهترین مسیر تحقق؛ شعار تردد امواج به جای تردد افراد در مدارس هوشمند است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۲ درصد مدارس کشور هوشمند است و ۷۷ هزار مدرسه به خدمات الکترونیکی متصل هستند، البته معتقدیم این رقم باید افزایش یابد.
حسینی بیان کرد: هوشمندسازی هزینه آموزش و پرورش را کاهش داده و عملکرد آموزش و پرورش را ارتقا بخشیده است. در این زمینه میتوان از بخشهای مختلف اعم از خیرین فن یار و هنری یار، اولیا و مواردی از این دست برای استقرار عدالت آموزی و اجتماعی کمک گرفت.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: از امروز تلاش جدی خود را برای عمل به نقاد این تفاهم نامه آغاز میکنیم. این تفاهم شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و حاشیه شهرها را مدنظر قرارمیدهد و شرکت های همکاری کننده را از معاف مالیاتی برخوردار میکند.
حسینی بیان کرد: کارنامه دانش آموزان و پرونده سلامت و بهداشت آنها در همه مدارس مرتبط با شبکه ملی، الکترونیکی میشود.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در مدرسه داریم، شلوغ بودن مدارس است . نمی خواهیم با هوشمند سازی کار مدارس را سخت کنیم، بلکه سعی بر کیفیت آموزشی داریم.
بیشتر بخوانید: راهاندازی شبکه ملی هوشمند در مدارس سراسر کشور/ کارنامه دانشآموزان الکترونیکی میشود
حسینی بیان کرد: بیش از ۱۲۲ هزار کلاس درس، یعنی ۲۲ و نیم درصد کلاسها هوشمندسازی شده اند و حداقل یک بعد آموزشی هوشمند دارند، البته همانطور که نابرابری اجتماعی داریم در برخی مناطق کشور به ازای هر ۱۰۰ دانش آموز ۷ کامپیوتر داریم اما در برخی مناطق محروم به ازای هر ۱۰۰ دانش آموز نیم درصد کامپیوتر داریم.
وی بیان کرد: تاکنون ۱۲ هزار محتوای هوشمند آموزشی تولید کردیم و در این رابطه جشنواره معلم رسانه ساز، رشد و مواردی از این قبیل داشتیم.
سرپرست آموزش و پرورش گفت: اگر همه تجهیزات را داشته باشیم اما معلم، دانش آموز، ولی و مدیر هوشمند نداشته باشیم، هوشمندسازی محقق نمیشود.
این مقام مسئول تصریح کرد: بین خصوصی و استفاده از توان بخش خصوصی، تفاوت دارد و این اشکال درباره مدارس غیردولتی وجود دارد.
حسینی با اشاره به اینکه یک سوم مدارس کشور را خیرین میسازند، گفت: برای هوشمندسازی مدارس هم باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
انتهای پیام/