نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستار راه‌اندازی کتابخانه تخصصی صفویه شناسی کشور در این استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در جلسه بررسی برنامه‌های هفته پاسداشت استان اردبیل گفت: یکی از تفاضل‌های استان اردبیل از سایر استان‌ها این است که این استان خواستگاه صفویه بوده و ما همچنان در کنار سفره برکات این سلسله هستیم.

وی افزود: صفویه حکومت بزرگی بود و به پاس خدمات شاه اسماعیل صفوی حکومت منسجم شیعی در کشور شکل گرفت و مجموع تاثیرات این حکومت باید در سطح گسترده بررسی شده و معطوف به رویداد‌های یک هفته نباشد.

امام جمعه اردبیل ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان اردبیل را بسیار غنی عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد این توانمندی به نسل‌های آتی کودکان و نوجوانان معرفی شوند.

عاملی همچنین خواستار تعریف پایان نامه‌هایی مرتبط با صفویه شد و گفت: تمامی این اقدامات باید با هدف صیانت از میراث معنوی و تاریخ خود استان انجام شود و بتوان آموخته‌ها را نیز به نسل بعد منتقل کرد.

وی با بیان اینکه موهبت های طبیعی این استان نیز ظرفیت دیگری است تا برای اختصاص روزی به نام اردبیل در تقویم ملی کشور اقدام کرد، افزود: اردبیل ییلاق ایران زمین است و تنها 60 چشمه آبگرم در آن ظرفیت بی نظیری در دنیا محسوب می شود.

انتهای پیام/ح

اردبیل ییلاق ایران زمین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.