سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، اولویت ثبت نام دانش آموزان در مدارس این ناحیه را قرار داشتن در محدوده جغرافیایی عنوان کرد.

صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به شرایط ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس گفت: یکی از شرایط، قرار داشتن در محدود جغرافیایی محل ثبت نام است.

وی افزود: اولویت ثبت نام با ساکنان محدوده محل ثبت نام و دانش آموزان خروجی مدارس ناحیه یک است و معمولاً خود اولیاء نیز از این موضوع استقبال می‌کنند.

نیسی گمراوی اظهار داشت: بخش گسترده‌ای از جمعیت دانش آموزی این ناحیه در مدارس ثبت نام کرده و در سامانه سناد درج شده اند.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز ضمن طرح این موضوع به آیین‌نامه "ثبت نام در محدوده" اشاره و تصریح کرد: ماده ۳۱ از آیین نامه اجرایی مدارس به صراحت به محدوده ثبت نام به عنوان یک راهکار و معیار ثبت نام اشاره و تأکید دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه محدوده محل سکونت یکی از شرایط احراز جهت ثبت نام است اذعان داشت: به دلیل کمبود فضای آموزشی در این ناحیه، اولویت با دانش آموزان خروجی مدارس ناحیه یک و ساکن در محدوده مدرسه خواهد بود که این موضوع مورد استقبال اولیاء نیز بوده است.

صادق نیسی گمراوی با اشاره به شرایط ثبت نام در دوره ابتدایی به این موضوع تاکید کرد و بیان داشت: طبق قانون؛ ثبت نام کلاس اولی‌ها تا پایان شهریور و در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود؛ البته به دلیل کمبود فضای آموزشی از خانواده‌ها خواسته ایم که ثبت نام را به روز‌های پایانی تابستان موکول نکنند.

وی تکریم ارباب رجوع را لازمه فعالیت‌های مدیران مدارس در این روز‌ها اعلام کرد و زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان را فرصت مغتنمی برای خدمت به اولیاء دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: باید از این زمان به نحو احسن برای خدمت به اولیاء دانش آموزان بهره ببریم تا دیدگاه جامعه را با خدمات آموزش و پرورش بیش از پیش آشنا کنیم.

این مقام مسـؤل ایجاد شرایط رفاهی مناسب در هنگام ثبت‌نام برای اولیاء دانش‌آموزان برای کاهش استرس و فشار‌های روانی ایشان را از دیگر عوامل موثر در روند صحیح ثبت‌نام عنوان کرد و افزود: با ایجاد شرایط نوبت‌دهی مناسب و جلوگیری از اتلاف وقت، در جهت تکریم ارباب‌رجوع تلاش کنیم، چرا که حفظ کرامت ارباب‌رجوع هنگام ثبت‌نام از مهمترین وظایف مدیران مدارس است.

انتهای پیام/گ

آغاز ثبت نام دانش آموزان در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.