پس از ۳۰ سالگی بدن واکنش منفی بیشتری نسبت به غذا‌های مختلف نشان می‌دهد.

باید و نباید‌های غذایی پس از ۳۰ سالگی/با افزایش سن، بدن توانایی تحمل برخی غذا‌ها را نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، زهرا اباصلتی رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش سن، بدن توانایی تحمل برخی غذا‌ها را ندارد و باید از خوردن آن‌ها اجتناب کرد و لازم است افراد با توجه به افزایش سن و کند شدن سوخت و ساز رژیم غذایی خود را تغییر دهند.

او تصریح کرد: غذا‌های ناسالم در هر سنی ناسالم هستند، اما بعد از ۳۰ سالگی بدن به تدریج توانایی‌های خود را برای هضم و تحمل برخی مواد غذایی از دست می‌دهند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هنگامی که شما به سن خاصی می‌رسید خطر ابتلا به بیماری‌ها افزایش می‌یابد و داشتن رژیم غذایی مناسب می‌تواند کمک بزرگی به پیشگیری از ابتلا به سرطان، دیابت بیماری‌های قلبی و ... داشته باشد.

اباصلتی افزود: دریافت زیاد شکر باعث افزایش مقاومت به انسولین می‌شود و همچنین این مشکل می‌تواند باعث نازایی شود. مصرف زیاد شکر باعث تسریع چروک پوست و شل شدن پوست می‌شود.

او تصریح کرد: مصرف شیرین کننده‌های مصنوعی همراه با ریسک سرطان هستند استفاده از شیرین کننده‌های مصنوعی باعث تضعیف پاسخ به انسولین شده و سطح گلوکز خون بالا می‌رود و این امر باعث ذخیره چربی و سندروم متابولیک، دیابت نوع دو و بیماری قلبی عروقی می‌شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آرد سفید از دیگر مواد غذایی است که افراد بالای ۳۰ سال باید در مصرف آن احتیاط کنند , بدن آرد سفید را به گلوکز تبدیل می‌کند و گلوکز به راحتی به چربی ذخیره شده تبدیل می‌شود، در آرد سفید فیبر جدا شده در حالی که مصرف آرد کامل به دلیل داشتن فیبر هضم آهسته تری دارد و باعث می‌شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

 

اباصلتی افزود: روغن‌های جامد هیدروژنه شده و اسید چرب ترانس برای سلامتی قلب مضر هستند و باعث التهاب مزمن هم می‌شوند. مصرف اسید چرب ترانس برای آقایان می‌تواند باعث کاهش قدرت جنسی شود. همچنین باعث کاهش حافظه و عملکرد مغز می‌شود.

 او تصریح کرد: گوشت پروسس شده مانند سوسیس و کالباس، به علت داشتن نیترات سرطان زا است. همچنین گوشت پروسس شده دارای سدیم و اسید چرب بالایی است و برای سلامتی قلب مضر است بنابراین افراد بالای ۳۰ سال باید در مصرف آن احتیاط کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر شخصی به نمک نیاز دارد، اما مقدار آن نباید زیاد باشد , سدیم فشار خون و ریسک سکته مغزی را افزایش می‌دهد. از آنجایی که نمک طعم را بهتر می‌کند در هر کنسرو و غذای پروسس شده مقدار زیادی نمک وجود دارد به برچسب روی مواد غذایی و مقدار نمک آن توجه کنید.

اباصلتی افزود: برای حفظ سلامتی پس از سی سالگی باید مصرف قهوه کرم دار، الکل، مواد کافئین دار، غذا‌های کنسرو شده و ماکروویو شده، مایونز، کچاب، سس سویا و دیگر چاشنی‌ها و سویا نیز محدود شود.

 

انتهای پیام//م.ی

 

ضرورت تغییر رژیم غدایی بعد از سی سالگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.