نهاوندیان گفت: می‌توانیم با حذف بروکراسی‌های اداری یا همان کاغذ بازی‌ها در جهت تسهیل و ترقی فضای کسب و کار قدم برداریم.

حذف بروکراسی اداری و کاعذ بازی ها برای رونق تولیدمحمد نهاوندیان  معاون اقتصادی رئیس جمهور در گفت‌‎وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رفع مشکلات تولید در کشور گفت: رفع مشکلات واحد‌های تولیدی در مناطق مختلف یکی از مسائلی است که در بررسی‌های میدانی مورد توجه قرار گرفته و این دیوان سالاری دستگاه‌های مختلف باید به حداقل رسانده شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل در وزارت صمت برای رفع مشکلات تولید، ادامه داد: به پیشنهاد وزارت کشور و وزارت صنعت معدن و تجارت کارگرو‌هایی برای رفع موانع تولید و تسهیل این فرایند و همچنین توانمندسازی تولید استان‌ها در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تشکیل شده است.

نهاوندیان در ادامه با اشاره به اینکه تولیدکنندگان نباید برای انجام کار‌های اداری خود و اخذ مجوز‌های مربوطه به مراکز استان‌ها و بویژه تهران مراجعه کنند، تصریح کرد: این روند باید در استان مربوطه صورت گیرد تا از این رو مانعی برای فعالیت واحد‌های تولیدی بوجود نیاید.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: اهدافی برای تحقق رونق تولید بصورت گسترده و به تفکیک بخش‌های مختلف در سازمان و بخش‌های پیشران در معاونت اجتماعی معین شده است.

نهاوندیان با بیان اینکه طرح‌های تشویقی مختلفی از جمله معافیت‌های بیمه‌ای تا مالیاتی و ... برای تولیدکنندگان در راستای رونق تولید در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که محیط کسب و کار بیش از مشوق‌های مالی دارای اهمیت است و باید با حذف بروکراسی‌های اداری یا همان کاغذ بازی‌ها در جهت تسهیل و ترقی فضای کسب و کار قدم برداریم.


بیشتر بخوانید: عبور از مشکلات اقتصادی زیر سایه انسجام ملّی 


وی یادآوری کرد: مسائل مرتبط با محیط کسب و کار در کشور در حال حاضر از جمله اولویت‌های معاونت اقتصادی ریاست جمهوری است که با تصمیمات اتخاذ شده امیدواریم شرایط بهتری در این عرصه بوجود آید.

نهاوندیان با اشاره به اینکه فشار تحریم‌ها بر روی ذخایر ارزی کشور است، تصریح کرد: در چنین شرایطی یکی از مهترین فاکتور‌ها سر و سامان دادن به سبد صادراتی غیر نفتی کشور است و این بحث باید توسط فرهیختگان پیگیری و عملی شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در پایان اظهار کرد: زمانی به ایران بهتر خواهیم رسید که همه دست در دست هم داده و برای پیشرفت کشورمان در کنار تولیدکنندگانی که عامل اصلی بی اثر کردن تحریم‌ها هستند حرکت کنیم و بجنگیم.

انتهای پیام/

فشار تحریم‌ها بر روی ذخایر ارزی کشور است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
با وجود شما آقا این مملکت باید هیج مشکل اقتصادی نداشت؛
متخصص باید دلسوز باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
میشه یکی از سرمایه و چگونگی فراهم شدن این سرمایه را از این دلسوز جامعه بپرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
تولید تو مملکت ما هیچ توجیحی نداره دولت جز سنگ انداختن و چوب لای چرخ تولید کننده گذاشتن هیچ کاری نمیکنه و نکرده.وقتی واسه احداث تولید و پرورش گل و گیاه باید 22تا مجوز بگیری توی بوروکراسی پیر شدی(رونق تولید=روغن تولید).واقعا روغن تولید رو گرفته دولت با بروکراسی
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۹:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
صحت خواب ! شما چند سال خواب بودی؟ عجب سخنرانی محشری کردید ! بلی بروکراسی ! آقای معاون رییس جمهور شما متولی بروکراسی در کشور هستید بجای سخنرانی عمل کنید تولید فلج شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
وظیف شما ست که بروکراسی را از بین ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
آقای نهاوندیان شما که معاون اقتصادی هستید خودتان می توانید بروکراسی را از بین ببرید راستی شما در دولت چکاره هستید؟با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشود ارزش پول ملی از بین رفته است ،ربا خواری بانکها افزایش پیدا کرده است و مراجع هم تایید کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
بروکراسي اداري شده يک معضل بزرگ در کشور ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
همه جا شده کاغذ بازی و چقدر هزینه بره
آخرین اخبار